Motor Novetats

Mitsubishi renova l’ASX, el seu SUV assequible

La marca japonesa actualitza el seu petit totcamí i prescindeix de les mecàniques dièsel

Mitsubishi renova l’ASX
Ara Motor
09/12/2019
2 min

L’ASX és tot un supervivent: una plataforma força veterana que porta subsistint al mercat des de l’any 2010 amb diverses actualitzacions estètiques, mecàniques i tecnològiques, però sense cap canvi a fons que impliqui una inversió de capital elevada. I és que a Mitsubishi saben que l’ASX és una joia, probablement el seu model més rendible comercialment dels últims anys.

El nou ASX ha patit una renovació estètica a fons, heretant el nou llenguatge de disseny de l’Outlander i modernitzant la seva fisonomia però mantenint l’essència del disseny de la marca dels tres diamants, com ara els llums antiboira davanters, els elements cromats de la calandra o els grups òptics estilitzats.

Mitsubishi ASX

A més a més, l'ASX ara utilitza nous fars led tant a la part davantera com posterior del cotxe, i incorpora una nova pantalla central tàctil de vuit polzades que millora la precedent, tot i que encara no incorpora cap navegador de sèrie. Això sí, podem connectar el sistema d’infoentreteniment de l’ASX al nostre telèfon mòbil i replicar a la pantalla el navegador del nostre terminal.

Interiors Mitsubishi ASX

A banda d’aquestes novetats en l’apartat estètic i tecnològic, els interiors de l’ASX pràcticament no varien gens respecte la generació precedent, i manté unes places posteriors una mica estretes per encabir-hi tres ocupants i el mateix maleter de 406 litres de capacitat.

L’altra gran novetat de l’ASX és la seva aposta mecànica, i és que prescindeix de motors dièsel i ara només es podrà associar al motor gasolina atmosfèric ClearTec 2.0 de quatre cilindres provinent de l’Outlander i que ofereix una potència de 150 CV i 195 Nm de parell. Aquest propulsor (que presenta uns consums un pèl elevats) es pot maridar amb un canvi de marxes de cinc relacions o una caixa de canvis automàtica de tipus CVT. Això sí, opcionalment també podrà disposar de sistema de tracció integral 4x4 característic de la marca.

Mitsubishi ASX

Però si hi ha una dada que explica l’èxit de l’ASX és el seu preu assequible. Ja es pot adquirir al nostre mercat a un preu de 19.100 euros –descomptes promocionals a banda– amb el nivell d’equipament Challenge (que inclou fars led, climatitzador i sensors de pluja i aparcament, entre altres) i arriba fins als 28.100 euros que costa la versió Kaiteki+ amb canvi automàtic i transmissió 4WD.

stats