Novetats cotxes

Així és l'MG3 Hybrid, un utilitari amb etiqueta ECO i gairebé 200 CV per menys de 20.000 euros

MG revoluciona el mercat amb la presentació d'un model que ofereix una relació preu-potència-equipament gairebé imbatible

3 min
Així és l'MG3 Hybrid, un utilitari amb etiqueta ECO i gairebé 200 CV per menys de 20.000 euros

No és cap notícia que els cotxes cada cop són més cars i que el concepte de vehicle econòmic de mica en mica està desapareixent. El mercat que fa alguns anys estava inundat de cotxes per menys de 15.000 i fins i tot 10.000 euros actualment gairebé no baixa dels 20.000, i en la majoria de casos els cotxes que tenen un preu inferior són excessivament senzills i poc atractius per al públic general.

És per aquest motiu que els cotxes més venuts del mercat són els MG ZS, els Seat Arona i els Dacia Sandero, però ara la majoria de vehicles "econòmics" tenen un motiu de preocupació ben seriós: el nou MG3 Hybrid. Es tracta d'un utilitari de 4,11 metres de longitud que rivalitzarà amb models com el Seat Ibiza, el Toyota Yaris, el Peugeot 208 o el Renault Clio, però amb un argument de pes: el preu.

Amb una longitud de 4,11 metres, aquest nou model rivalitzarà amb cotxes com el Seat Ibiza o el Renault Clio.

Gairebé 200 CV i etiqueta ECO

Queda clar que l'electrificació està aconseguint que normalitzem xifres de potència realment elevades, perquè el que no fa gaire corresponia a un utilitari esportiu (com per exemple els 200 CV del Ford Fiesta ST que vam provar l'any 2018) ara ho trobem sense gaires dificultats en cotxes que no tenen cap pretensió esportiva i que ofereixen un preu molt competitiu. És el cas del nou MG3 Hybrid, que equipa un motor amb una potència de 190 CV i un parell motor de 425 Nm.

Tot plegat, gràcies a la unió d'un motor gasolina d'1,5 litres i 106 CV amb un altre d'elèctric de 109 alimentat per una bateria d'1,83 kWh que es recarrega de forma automàtica durant la conducció. El resultat és impressionant per a un vehicle d'aquestes característiques: accelera de 0 km/h a 100 km/h en tan sols 8 segons i registra un consum de tan sols 4,4 litres, xifres més aviat pròpies d'un dièsel però amb una potència clarament superior. Ah, i evidentment amb els avantatges que li atorga el fet de lluir l'etiqueta ECO al parabrisa.

Malgrat el seu baix preu, l'equipament de l'MG3 Hybrid és molt complet.

Preu baix, però equipament complet

MG encara no ha anunciat el preu del seu nou potencial supervendes, però és d'esperar que tingui un preu d'entre 15.000 i 20.000 euros. Estem davant d'una tarifa realment competitiva, especialment si ens fixem en el preu dels seus rivals directes amb motor híbrid. I és que el Toyota Yaris té un preu d'uns 22.000 euros i el Renault Clio e-Tech, un híbrid molt similar, però amb 145 CV, arrenca també prop de 22.000 euros.

I tot plegat sense haver de renunciar a una bona habitabilitat (disposa de cinc places i d'un maleter de 293 litres de capacitat) ni a un equipament realment complet. El nou MG3 Hybrid estarà disponible en diversos nivells d'acabat i podrà equipar elements com el navegador, la instrumentació digital, la pantalla central de 10,25 polzades amb connectivitat completa, el climatitzador, la càmera 360° d'ajuda a l'aparcament, l'accés i arrencada sense clau o la calefacció per als seients i el volant. I, evidentment, tots els assistents de seguretat de què disposa actualment la marca xinesa.

El preu de l'MG3 Hybrid el posicionarà com un dels utilitaris més econòmics del mercat.
stats