Motor Cotxe elèctric

Mercedes-Benz EQG, el Classe G elèctric del futur

La marca de Baden-Würtemberg presenta el flamant EQG, la versió elèctrica del llegendari totterreny Classe G

Mercedes EQG
06/09/2021
2 min

El Mercedes-Benz Classe G és un totterreny de luxe que domina el mercat des de l’any del seu llançament, el 1979. Des d’aleshores aquest 4x4 alemany s’ha convertit en un dels vehicles favorits del segment de compradors amb més poder adquisitiu, atrets per la seva poderosa imatge –pràcticament inalterada aquests 42 anys– i sobretot per la seva robustesa i potència.

Amb aquestes credencials és fàcil d’entendre que el Classe G ha sobrepassat el seu espai natural (el camp i la muntanya), perquè la majoria dels seus compradors el fan servir en entorns urbans i quasi mai surten de l’asfalt malgrat les extraordinàries capacitats del vehicle. Mercedes-Benz ha continuat fabricant el model i obtenint-ne un gran benefici per cada unitat venuda, que l’ha convertit en l’autèntica gallina dels ous d’or de la marca. Un vehicle exclusiu i que es ven relativament poc, però que deixa grans marges comercials i que té llistes d’espera superiors a un any en alguns mercats com ara Austràlia i els Estats Units.

Nou Mercedes-Benz EQG
Nou Mercedes-Benz EQG

Entenent la importància del Classe G dins el grup alemany, és fàcil explicar què ha empès Mercedes-Benz a presentar el nou EQG, la versió elèctrica del Classe G dins la submarca elèctrica de zero emissions EQ i que serà una realitat l’any 2023.

El flamant EQG manté l’essència del model del Classe G original, per bé que inclou alguns detalls estètics de color blau o un adaptador de càrrega al portó posterior que substitueix la roda de recanvi i que denoten la seva naturalesa de zero emissions.

A banda de les diferències estètiques, el nou EQG incorpora quatre motors elèctrics independents (un sobre cada roda) que se sincronitzen per oferir una potència d’uns 580 CV convencionals, alhora que manté un canvi automàtic de dues relacions, una de normal pensada per circular per asfalt i una altra de menys recorregut que pot actuar com una reductora per superar obstacles o ferms que rellisquin fora de l’asfalt. De fet, les capacitats offroad del nou EQG queden fora de tot dubte perquè la marca continua posant a prova el totterreny elèctric a la muntanya austríaca de Schöckl, un espai de proves on Mercedes històricament ha testat els seus vehicles per pistes i desnivells de tota mena.

Amb tot, encara caldrà esperar un parell d'anys per veure'n el disseny definitiu, tot i que la marca assegura que serà molt similar al model que tot just ara presenta. Caldrà veure'n la potència final i les opcions digitals de l'interior, així com el preu de venda final, que no serà més barat dels 125.000 euros que costen les versions bàsiques actuals del de combustió.

stats