Motor Cotxes elèctrics

Mercedes-Benz congela el desenvolupament de la seva nova plataforma elèctrica

El fabricant alemany també obre la porta a continuar venent motors de combustió més enllà del 2030

Mercedes-Benz congela el desenvolupament de la seva nova plataforma elèctrica
2 min

És una realitat que els vehicles elèctrics no s'estan venent al ritme que molts fabricants o institucions esperaven, i malgrat que el nostre país no sigui un bon indicador (aquí se'n venen encara menys que en molts altres països europeus), el cert és que en general algunes marques estan començant a replantejar-se la seva estratègia. No tant per deixar d'apostar pel cotxe elèctric com a tal sinó per reduir la seva velocitat d'implantació i, indirectament, allargar la vida dels motors de combustió.

Un dels darrers fabricants a anunciar que alenteix el ritme ha estat Mercedes-Benz, que ha congelat el desenvolupament de la plataforma MB.EA, que havia de servir com a base per als futurs Classe E i Classe S. De fet, i segons informa el portal Automotive News Europe, la marca alemanya se centrarà en desenvolupar l'actual plataforma EVA2, que fan servir els models EQE, EQS i els seus equivalents en versió SUV.

Estava previst que la nova plataforma MB.EA arribés al mercat l'any 2028

L'objectiu no és no arribar a destí, sinó fer-ho més a poc a poc

Que Mercedes-Benz tingui previst continuar desenvolupant l'actual plataforma EVA2 en comptes de desenvolupar una base completament nova per als seus futurs models no vol dir, en principi, que renunciï al seu objectiu de vendre només vehicles elèctrics l'any 2030, però sí que deixa la porta oberta a assolir aquest objectiu més endavant. De fet, en aquest sentit el director general de Mercedes-Benz, Ola Källenius, va assegurar fa uns mesos que en les condicions actuals del mercat, en què la demanda de cotxes elèctrics no té un ritme ni constant ni ascendent, no seria possible complir l'objectiu inicial.

I parlant de dates, el diari econòmic alemany Handelsblatt ha assegurat recentment que els motius que han portat Mercedes-Benz a prendre aquesta decisió són principalment econòmics, fet que portarà la marca alemanya a mantenir en producció els motors de combustió fins ben entrada la dècada del 2030. Això sí, el que el fabricant de Stuttgart manté invariable és la seva intenció que el 50% de les vendes de vehicles nous a finals de la dècada acutal siguin de vehicles electrificats.

Cotxes com l'EQE fan servir l'actual plataforma EVA2

Sigui com sigui, resulta força significatiu que una marca tan reconeguda i global com Mercedes-Benz prengui aquests tipus de decisions, però ni és l'única ni serà l'última. Tot plegat, això sí, mentre un bon grapat de fabricants xinesos com MG, BYD i Aiways s'estan fent un lloc al mercat europeu amb molta celeritat, i fins i tot comencen a fabricar vehicles aquí, com en el cas de Chery, que fabricarà l'Omoda 5 a l'antiga planta de Nissan de la Zona Franca.

stats