Mazda CX-30, l'esglaó perdut
Mazda presenta el nou CX-30 a Ginebra, un SUV que es posicionarà entre els actuals CX-3 i CX-5
S'hauria de dir CX-4, però Mazda ja té un vehicle al mercat xinès que utilitza aquest nom. Per això el nou totcamí compacte que omple el salt de la gamma japonesa entre els CX-3 i CX-5 es dirà CX-30, i arribarà al nostre mercat a finals d'any.
El flamant CX-30 fa 4,39 metres de llarg, cosa que el situa entre els 4,28 del CX-3 i els 4,55 del CX-5, i apunta directament al segment dels SUV compactes, el nínxol de mercat de moda que ha crescut més en vendes els últims anys i que seguirà multiplicant la seva presència al mercat, segons apunten els experts.
Estèticament aquest CX-30 beu molt del disseny del nou Mazda 3, model amb el qual comparteix plataforma estructural, tecnologia i sistema d'infoentreteniment i elements mecànics com motor, caixa de canvis i arquitectura de les suspensions, entre d'altres.
Això significa que el nou CX-30 utilitzarà motors dièsel i els nous gasolina de compressió variable anomenats Skyactiv-X i un nou sistema Mild Hybrid o microhíbrid que disminuirà les xifres d'emissions i consums. Tot i que les versions bàsiques del CX-30 seran de tracció davantera, també n'hi haurà versions de tracció integral, anomenades i-ACTIV AWD, amb un control vectorial de la distribució del parell entre les quatre rodes motrius.
Els interiors del nou CX-30 mantenen l'aposta japonesa per un disseny elegant i funcional, sense descuidar l'aposta tecnològica, amb una gran pantalla central de 8,8 polzades. A més a més, el maleter del CX-30 ofereix 430 litres de capacitat i un bon espai a les places posteriors, tot i que no es podran desplaçar longitudinalment.