Maserati MC20, autèntic renaixement italià
El nou MC20 vol ser el buc insígnia d’una marca que vol recuperar tot el seu ADN esportiu
Feia massa anys que Maserati no disposava d’un model passional i únicament esportiu en el seu catàleg. De fet, el predecessor directe del MC20 seria el desaparegut MC12, un cotxe de competició que aprofitava la base del Ferrari Enzo, dissenyat per Giorgietto Giugiaro i posat a punt per Michael Schumacher. Així doncs, superar el llistó del mític MC12 és una tasca molt difícil, que el flamant MC20 intentarà amb els seus arguments.
El nou MC20 (MC és un acrònim de Maserati Corse i 20 en referència a l’any del seu debut) és un esportiu de tracció posterior i motor central que fa servir un propulsor gasolina V6 de 630 CV i 730 Nm de parell anomenat Nettuno (en referència al déu del trident, símbol de Maserati) desenvolupat sota la col·laboració i supervisió dels enginyers de Ferrari, però amb el segell de Maserati.
Gràcies a l’ús de materials lleugers com ara l’alumini o la fibra de carboni, el nou MC20 homologa un pes de poc més de 1.450 quilos, i ofereix així una relació magnífica entre pes i potència de 2,33 kg/CV. Amb 4,6 metres de llarg, 1,96 d’ample i tan sols 1,2 d’alt, presenta un molt bon coeficient aerodinàmic (ha estat testejat en el túnel de vent de Dallara) de tan sols 0,38. La seva lleugeresa i aerodinàmica permeten que el nou MC20 pugui accelerar de 0 a 100 en 2,9 segons i arribi a una velocitat màxima limitada electrònicament de 325 km/h.
Amb tot, un esportiu italià ha de ser necessàriament un cotxe bonic, i aquest MC20 brilla amb un disseny elegant que manté l’essència de la marca, amb predomini de les línies arrodonides i aerodinàmiques en què destaquen uns grups òptics i una calandra que l’identifiquen com un membre més de la família Maserati i unes portes amb sistema d’obertura d’ales de gavina o de papallona que aporten un punt espectacular al vehicle.
Pel que fa als interiors, Maserati ha apostat per un disseny esportiu minimalista, en què s’ha prioritzat el criteri d’assolir el màxim estalvi de pes però que no renuncia a alguns elements tecnològics i de confort, com ara un quadre d’instruments digital i una pantalla central de deu polzades, o un sistema de climatització i calefacció. També incorpora connectivitat amb Alexa, punt connexió wifi, carregador sense fils per a smartphones i un navegador permanentment connectat a la xarxa que s’actualitza automàticament.
Aquest MC20 també disposa de cinc modes de conducció diferents anomenats GT, Wet o mullat, Sport, Corsa –amb un funcionament encara més radical– i ESC Off, que desactiva els controls de tracció i extreu el potencial del cotxe per als conductors més experts.
Finalment, Maserati ha anunciat que les primeres comandes del nou MC20 s’obren aquest mes de setembre, tot i que encara no n'ha confirmat el preu final. Les primeres unitats es començaran a fabricar a finals d’any a la planta de Mòdena.