Nou SUV
Motor Novetats 23/03/2022

Maserati Grecale, un SUV exclusiu i ecològic

El Grecale és el totcamí més terrenal de la mítica marca del trident, un vehicle electrificat d’altes prestacions que vol consolidar-se com una alternativa passional

3 min
Maserati Grecale Trofeo

Maserati la va encertar de ple quan va començar a comercialitzar el Levante, un totcamí de luxe i esportiu del segment D que ràpidament es va convertir en el model més venut de la marca. I és que, més enllà de models fantàstics com els MC20, Maserati necessita vendre cotxes per poder sobreviure i tenir més múscul financer. I és precisament aquí on entra en l’equació el nou Grecale, el SUV compacte aspiracional més terrenal que mai ha fabricat la marca de Mòdena. El seu nom, un cop més, deriva del nom d'un vent en italià, seguint la tradició de les últimes dècades a la marca italiana.

Maserati Grecale Trofeo

Anem a passos, però. El nou Grecale és un SUV de 4,84 metres de llarg, 2,1 d’ample i 1,67 d’alt que es posiciona just per sota de l’abans esmentat Levante. La diferència és que el Grecale aposta per un disseny que, sense deixar de ser elegant, sí que esdevé un punt més ordinari o mainstream, en el sentit que no esdevé impactant o trencador. D’alguna manera, el Grecale és un totcamí fins a cert punt discret, que certament incorpora diversos detalls característics de Maserati com ara la calandra davantera o les brànquies o obertures laterals, però barrejades amb unes línies de tensió poc marcades. Potser el més sorprenent del nou SUV italià és que aquest totcamí és molt baix, amb molt poca alçada lliure: de fet, sembla més un turisme que no pas un SUV.

Maserati Grecale Trofeo

Alguns dels seus crítics han destacat que el Grecale no sembla un cotxe de luxe, i que la seva fisonomia i disseny recorden força un Ford Puma, però a mi em sembla un model equilibrat i elegant, amb unes grans llandes específiques, un difusor posterior molt esportiu que dialoga amb les quatre sortides o tubs d’escapament i unes variants Mòdena i Trofeo que incorporen un ample de rodes encara més gran, cosa que n'emfatitza l'esportivitat.

Interior Grecale

Pel que fa als interiors, cal destacar que el nou Maserati Grecale aposta per un disseny minimalista i funcional amb càrrega tecnològica ben present però que no renuncia a l’estil i elegància que caracteritzen altres models de la marca. De fet, incorpora una gran pantalla central tàctil de 12,3 polzades, una segona pantalla auxiliar per als comandaments del climatitzador i altres elements i un quadre d’instruments totalment digital. Una curiositat interessant del nou Grecale és que també incorpora uns botons en lloc de les manetes que han d’obrir les portes, o una pantalla tàctil posterior perquè els ocupants de les places posteriors puguin dirigir i remenar al seu gust el sistema d’aire condicionat. Però el gran element diferencial del Grecale a l'interior és que per primer cop en la història de la marca substitueix el tradicional rellotge ovalat analògic central per un de digitalitzat que, a més, també respon a ordres de veu.

Una mecànica molt potent

Un Maserati ha de ser un cotxe ràpid i potent, i aquest Grecale no podia ser cap excepció. El SUV italià destaca per una variada oferta mecànica que inclou motors de combustió maridats amb sistemes de 48 V per esdevenir microhíbrids, híbrids lleugers o mild hybrid i una futura versió totalment elèctrica anomenada Folgore, que arribarà a finals d’aquest any o inicis de l’any vinent.

El Grecale amb mecàniques de combustió disposarà de tres versions anomenades GT, Mòdena i Trofeo. Les versions d’accés GT i Mòdena fan servir un motor de quatre cilindres turbo microhibridat amb un generador de 48 V que generen 300 CV i 330 CV respectivament, mentre que la versió superior i prestacional anomenada Trofeo fa servir un motor V6 heretat del MC20 que arribarà –atenció– als 530 CV i que podrà accelerar de 0 a 100 en només 3,8 segons i arribar a una velocitat màxima limitada electrònicament de 285 km/h. La futura versió elèctrica Folgore encara no ha confirmat la seva potència, però sí el seu paquet de bateries, que serà de 105 kWh de capacitat.

Detall motor V6 de la versió Trofeo

Les primeres unitats del Grecale arribaran al nostre mercat durant la segona meitat d’aquest any, a un preu encara per confirmar però que se situarà per sobre dels 85.000 euros per les versions d’accés al vehicle. Un preu molt elevat però que, amb tot, encara el converteix en el Maserati més accessible del mercat.

stats