Marques de cotxes
Ara Motor

Les marques de cotxes més valuoses del món

La consultora nord-americana Interbrand publica la seva llista dels fabricants d'automòbils més valuosos del moment

Mercedes-Benz CLA 220d / JORDI SALA Zoom

Una llista que avalua el valor de mercat d'una marca (basant-se en la seva influència en el mercat, la confiança dels clients o el preu dels productes propis i dels competidors) sempre és rellevant de cara a poder posicionar els principals grups i fabricants automobilístics del món.

La llista d'Interbrand inclou les 100 marques més valuoses del món, entre les quals n'hi ha 16 que fabriquen automòbils, amb algunes sorpreses rellevants entre elles. La marca d'automòbils més valuosa del món segons aquesta classificació és la japonesa Toyota, amb un valor de mercat superior als 50.000 milions de dòlars i que ocupa la setena posició en la classificació global.

A Toyota la segueixen Mercedes-Benz (que continua augmentant el seu valor de marca gràcies als bons resultats comercials, industrials i esportius) a la novena posició, BMW a la tretzena, Honda a la vintena i Ford a la trenta-tresena.

Hyundai, Audi, Nissan, Volkswagen, Porsche, Kia, Land Rover, Harley-Davidson, MINI, Ferrari i Tesla completen –en aquest ordre– la llista de les marques de cotxes i motos amb més valor entre les 100 primeres empreses del món. Sorprèn que MINI, filial de BMW, superi Ferrari (un valor de 5.114 milions de dòlars per als britànics enfront de 4.875 per als italians) o que Tesla, considerada una de les empreses més valuoses del món per altres consultores, quedi en una gairebé humiliant vuitanta-setena posició.