Motor Cotxes elèctrics

Lotus fa marxa enrere i tornarà a fer servir motors de combustió

La històrica marca britànica, ara sota control xinès, anuncia el retorn a les mecàniques híbrides amb motors de combustió de gasolina

Lotus Evija, un superesportiu elèctric amb 2.000 CV
29/11/2024
2 min

L’any 2020 Lotus va anunciar que el futur de la marca seria 100% elèctric i en aquesta estratègia el Lotus Evija, un superesportiu de 2.000 CV de potència i zero emissions, havia de ser el primer d’un llarg llistat de nous models dels nous horitzons de la marca. Entre altres coses, els dirigents de la marca explicaven les bondats dels esportius elèctrics, capaços d’oferir “parell immediat, millor repartiment de pesos i centres de gravetat més baixos” que prometien revolucionar el segment.

Però en un gir radical dels plans de futur de la marca el CEO de Lotus, el xinès Feng Qinfgeng, ha anunciat un nou full de ruta que passa per mantenir mecàniques de combustió en una entrevista amb el Wall Street Journal. “Lotus sempre ha d’escollir la millor tecnologia de propulsió per als seus models, independentment de si aquestes són elèctriques, híbrides o de combustió”, afirma Quinfeng a l’entrevista amb el prestigiós mitjà nord-americà.

L'Eletre va ser presentat com el primer SUV elèctric de Lotus, amb més de 900 CV de potència

El nou pla de Lotus passa per esportius amb mecàniques híbrides endollables i amb bateries compatibles amb sistemes de càrrega de 900 V que garanteixin espais de càrrega curts i que permetin que, en determinades circumstàncies, el motor de gasolina pugui aportar energia per a alimentar les bateries i el motor elèctric dels seus esportius.

A hores d’ara Lotus encara no ha concretat quins dels seus futurs models faran servir sistemes de propulsió impulsats o alimentats per motors de gasolina convencionals, ni quin calendari d’implementació vol dissenyar en la seva estratègia comercial. Cal apuntar, també, que els Lotus fabricats a la Xina amb mecàniques híbrides endollables o PHEV escapen, de moment, als alts aranzels que han de fer front els cotxes elèctrics fabricats al gegant asiàtic, un aspecte que els podria fer especialment atractius al mercat del Vell Continent.

stats