Vendes de cotxes
Motor Novetats 11/06/2022

Lamborghini Urus, el SUV que bat tot els rècords de vendes de la marca

Aquest totcamí peculiar arriba a les 20.000 unitats venudes en només quatre anys, tot i el seu preu superlatiu

2 min
La unitat 20.000 davant de la fàbrica de Sant'Agata Bolognese

Deien els puristes que no tenia cap sentit que Lamborghini, una marca de vehicles esportius capaç de fer obres d’art com els Huracán, Murciélago o Countach, es dediqués a fabricar SUV i totcamins. Que fer un vehicle elevat per anar a buscar bolets el diumenge i portar els nens a l’escola aparcant a la vorera no tenia cap sentit en el segment dels vehicles esportius de luxe, on el que compta són les prestacions pures i les sensacions al volant. I possiblement els seus plantejaments tenien raó en el món de fa deu, quinze o vint anys, però no pas en el mercat actual, on els ciutadans dels països emergents o les fortunes de l’Orient Mitjà compren aquests vehicles, que possiblement no tenen gaire sentit, però que acaben generant importants beneficis per al fabricant.

Lamborghini Urus.

El Lamborghini Urus només ha necessitat quatre anys per arribar a les 20.000 unitats venudes, la meitat de temps que va trigar l’Huracán –el millor esportiu fabricat mai per Lamborghini– d'arribar a aquesta fita. I això que l’Urus no és un cotxe precisament barat: el preu base és de 252.677 euros, una xifra realment estratosfèrica. De fet, la demanda d’aquest totcamí amb motor V8 davanter, tracció integral i 650 CV de potència és tan gran que ha obligat Lamborghini a haver d’ampliar les instal·lacions de la seva fàbrica a Sant’Agata Bolognese i haver de contractar 500 treballadors més per poder atendre la sortida del que ja és el seu model estrella.

La demanda de l'Urus ha fet ampliar la fàbrica i la plantilla de Lamborghini.

Però el Lamborghini Urus encara no ha arribat al seu topall de creixement. Aquest monstre de 5,1 metres de llarg i més de 2.200 quilos de pes accelera de 0 a 100 en 3,2 segons i té una velocitat punta de 305 km/h, cosa que el converteix en el segon totcamí més ràpid del món, i ha esdevingut una màquina de fer diners per a Lamborghini. I és que l’Urus comparteix plataforma i diversos elements modulars i mecànics amb l’Audi RSQ8 (que costa menys i que no té els índexs de popularitat de l’Urus), cosa que permet mantenir els costos de desenvolupament sota control i generar un marge de benefici enorme per als italians. Tant és així que Ferrari, etern rival de Lamborghini, ha pres bona nota de l’èxit de l’Urus i està a punt de presentar el seu propi SUV (o com el vulguin anomenar a Maranello).

Que sigui la gallina dels ous d’or de Lamborghini ha fet que la marca hagi decidit crear-ne noves versions i actualitzacions. Lamborghini assegura que el 70% dels compradors de l’Urus són clients nous que no havien tingut mai un cotxe de la marca italiana, cosa que permet ampliar encara més el ventall de possibilitats comercials dels de Sant’Agata Bolognese. En aquest sentit, Lamborghini fins i tot té previst comercialitzar una versió híbrida endollable o PHEV que ha d’arribar al mercat d’aquí a dos anys i que ha d’apuntalar les vendes del model i arribar a les 30.000 unitats venudes a un ritme de vendes fins i tot superior a l’actual.

stats