Lamborghini presenta el Temerario, el substitut de l'Huracán amb gairebé 1.000 CV
Amb aquesta potència, el nom gairebé és una definició del mateix cotxe
Normalment l'estiu, i especialment el mes d'agost, acostuma a ser poc actiu en el món de l'automoció. Bé, de fet gairebé tot el món s'atura, però habitualment costa trobar notícies de motor rellevants perquè les marques no solen presentar cap novetat. Però enguany Lamborghini ha volgut fer una excepció presentant al concurs d'elegància de Pebble Beach el que tal vegada és el seu model més important de la dècada, ja que té la complicadíssima missió de substituir l'Huracán. I el resultat és el que es pot veure a les imatges, el nou Temerario.
Es tracta d'un superesportiu que segueix les passes del Revuelto (que en el seu moment va ser el primer híbrid endollable de la marca italiana) apostant per una mecànica PHEV de gairebé 1.000 CV. Però en aquest cas, a diferència del que va passar amb el seu germà gran, que va mantenir el motor V12, renuncia al bloc V10 per fer servir un V8 biturbo. Sigui com sigui, de potència no en faltarà pas.
Disseny agressiu i, en part, continuista
Lamborghini és una marca que es caracteritza per realitzar dissenys esportius, agressius i tot sovint inversemblants, però quan es tracta de dibuixar els models més venuts del fabricant italià el llapis dels dissenyadors se suavitza per donar lloc a cotxes imponents però que d'una manera o una altra puguin agradar a gairebé tothom. I això és precisament el que és el Temerario, un esportiu que porta un pas més enllà l'estètica de l'Huracán però que manté la seva característica forma de falca que tants èxits ha donat a la marca de Sant'Agata Bolognese.
La vista frontal és, per tant, molt estilitzada i llueix una caiguda molt marcada. Aquí els elements protagonistes són les òptiques, molt més fines que abans, i els llums diürns en forma hexagonal que trobem als laterals. La vista lateral és ara una mica més agressiva que la del model anterior perquè, per davant de les rodes posteriors, trobem unes entrades d'aire més imponents, així com unes llandes de grans dimensions. Finalment, cal destacar el disseny de la part posterior, tal vegada la més polèmica de totes, que també introdueix les formes hexagonals tant als pilots com a la sortida d'escapament central.
Si ens fixem en l'interior, hi veiem una gran actualització més que no pas una renovació completa, tot i que això és més aviat perquè l'habitacle de l'Huracán ja s'havia actualitzat en profunditat anteriorment. Sigui com sigui, aquí les formes geomètriques continuen sent les protagonistes, així com la digitalització. I és que, darrere del volant, veiem una pantalla que fa d'instrumentació digital, a la consola central n'hi trobem una altra en disposició vertical i, com és ja habitual a Lamborghini i ja fa temps que ho és a Ferrari, el copilot també disposa d'un monitor per consultar algunes dades del vehicle.
Adeu al motor V10, hola al V8 biturbo
Lamborghini ha deixat de fer servir definitivament el mític motor V10 de 5.2 litres que ha donat vida a models com l'Huracán o el Gallardo per passar a equipar una mecànica més petita, però que rep l'ajuda d'un sistema elèctric per augmentar-ne les prestacions. I el resultat és veritablement imponent: el bloc V8 de 4.0 litres desenvolupa una potència de 800 CV i és capaç d'arribar a les 10.000 rpm, però per si aquestes xifres no fossin suficients la marca italiana ha optat per aportar un extra de potència a través de tres motors elèctrics.
Un d'ells està situat directament al mateix motor i li permet fer de motor d'arrencada i generador, i pot moure les rodes posteriors del cotxe. Per la seva banda, els altres dos estan lligats a les rodes davanteres i alimentats per una bateria de 3,8 kWh. El resultat és una potència màxima de 920 CV si fem servir els modes de conducció Sport i Corsa, mentre que si emprem l'Strada la xifra baixa als 800 CV i si optem pel Città (només elèctric) disposarem de 190 CV.
Les prestacions són increïbles: accelera de 0 a 100 km/h en 2,7 segons i arriba als 340 km/h de velocitat màxima. Tot plegat comandat a través d'un canvi de marxes automàtic de doble embragatge i vuit velocitats que fa del Temerario una veritable joia de l'enginyeria. Una joia que encara no té preu, però que ben segur ha aconseguit captivar molts clients adinerats tant al concurs d'elegància de Pebble Beach com a tot el món en general.