Lamborghini Huracán STO, del circuit al carrer
La marca de Sant’Agata Bolognese presenta la seva última creació, un Huracán STO pensat per traslladar l’adrenalina del circuit al carrer
![Lamborghini Huracán STO, del circuit al carrer](https://static1.ara.cat/clip/39dea2f4-e87d-4be1-a1a9-6eb220232cdd_16-9-aspect-ratio_default_0.jpg)
L'última creació de Lamborghini és l’espectacular Huracán STO (acrònim del mot Super Trofeo Omologata), un model pensat per transportar les emocions esportives dels Huracán Super Trofeo EVO i GT3 de competició al carrer gràcies a les modificacions que permeten homologar-lo i circular com un vehicle normal.
Ara bé, el flamant Huracán STO en té ben poca cosa, de normal. D’entrada, el seu preu de 249.412 euros (impostos a banda) ja anticipa que aquest és un model força especial. Si a això hi sumem els 640 CV de potència i els 1.339 quilos que promet a la bàscula (43 quilos menys que l’Huracán Performante, fins ara el model més radical de la família Huracán) gràcies a l’ús massiu de la fibra de carboni, podem copsar de seguida que aquest no és un vehicle gaire normal.
El seu motor de deu cilindres en V (o V10) envia els 640 CV i 565 Nm de parell directament sobre l’eix posterior, i permet a aquest Huracán STO passar de 0 a 100 km/h en només 3 segons, o arribar als 200 km/h en tan sols nou segons, o arribar a una velocitat punta limitada electrònicament de 310 km/h.
Gràcies a la seva aerodinàmica (ofereix un 40% de menor càrrega aerodinàmica que un Huracán estàndard), a la seva potència, al fet de ser un vehicle de tracció posterior o propulsió i a la posada a punt específica del model, amb més rigidesa torsional, una direcció sense filtres i suspensions un punt més dures, el nou Huracán STO ofereix sensacions de conducció molt pures i esportives als conductors, amb una experiència importada dels circuits i que es podrà explotar en tota la xarxa viària.
Val la pena esmentar que aquest Huracán STO és resultat d’una aerodinàmica molt treballada gràcies a integrar en un sol element o peça central el capó, les aletes laterals i el para-xocs davanter, en una peça que els italians han anomenat cofango, suma dels mots cofano (capó) i parafangos (parafangs). Aquest element, sumat a les millores de les entrades d’aire davanteres i el difusor posterior, millora la càrrega aerodinàmica del vehicle.
L’altra gran novetat d’aquest Huracán STO són els seus frens Brembo CCM-R, més resistents a condicions extremes i que incrementen un 25% la potència de frenada. Aquests nous frens també incorporen la possibilitat de tenir-los monitoritzats i controlar el seu estat des del quadre de comandaments del vehicle, per saber en tot moment l’estat dels frens i la seva capacitat real de frenada.
A més, el nou Huracán STO estrena tres nous modes de conducció anomenats STO, Trofo i Pioggia, que modifiquen la resposta del motor i la gestió de l’electrònica. Així doncs, si el mode STO està pensat per circular per carretera oberta o autopista, el mode Trofeo canvia els paràmetres per gaudir-ne en circuit amb asfalt sec, mentre que el mode Pioggia està pensat per fer servir el cotxe en traçats humits, mullats o amb escassa adherència.