Així és el nou Kia Sorento
La marca coreana presenta la quarta generació del seu SUV de set places, un totcamí més madur, atractiu i atrevit que mai
Kia ha mostrat avui les primeres fotos oficials del nou Sorento, el seu SUV gran de set places que veurà la llum al Saló de Ginebra, d'aquí tot just dues setmanes. Aquesta serà la tercera generació del SUV coreà, un cotxe que es ven als cinc continents però que té especial acceptació al mercat nord-americà, on ha estat capaç de vendre al voltant de 100.000 unitats anuals entre el 2010 i el 2019.
Potser conscients del seu mercat natural, els dissenyadors de Kia han volgut que aquesta quarta generació del Sorento sigui més poderosa, atractiva i madura, valors molt associats als cotxes nord-americans, mentre que els cotxes europeus són una mica més conservadors en els seus plantejaments estètics.
Estèticament, el nou Sorento incorpora una estètica afilada i esportiva, amb el predomini de les formes geomètriques i les línies rectes, que segueix una mica l’estil inaugurat pel nou Toyota Rav4 i els Volkswagen Tiguan i Touareg, els grans rivals del coreà als mercats europeu i nord-americà.
El frontal del Sorento manté la calandra en forma de nas de tigre o tiger noise que caracteritza els Kia, i incorpora llums led estilitzats i diversos detalls cromats a la calandra i els baixos. Per contra, la part posterior estrena un llenguatge estètic força diferent, amb una signatura lumínica led dividia en dos grans fars verticals que s’integren al gran portó posterior.
Aquest Kia Sorento es veu més poderós que el seu predecessor –que ja vam poder provar ara fa uns anys– i inicia una revolució estètica que pot sobtar a Europa. Ara bé, l’estratègia del grup coreà és ben clara: el Sorento apunta a un mercat i un perfil de comprador diferent del del seu cosí Hyundai Santa Fe, d’un estil més classicista, amb el qual comparteix plataforma i elements mecànics i tecnològics.
Kia encara no ha fet públiques les mecàniques del seu totcamí de set places, però ja us podem avançar que disposarà de sistemes de tracció davantera i tracció total, canvi manual o automàtic de tipus CVT i mecàniques dièsel, mild hybrid i gasolina, i més endavant inclourà mecàniques híbrides o híbrides endollables.