Kia presenta el nou Niro, el SUV ecològic popular
La marca coreana aposta per la digitalització i un disseny més suggerent per a la segona generació d’un dels models més encertats i polivalents de la seva història
Kia la va encertar de ple quan va planificar l’arribada del Niro, un totcamí ecològic a un preu raonable (al voltant dels 20.000 euros per les versions híbrides), un disseny aconseguit i una bona càrrega tecnològica. De cara a l’any vinent Kia llançarà la segona generació del Niro, que tot just s’ha deixat veure al Saló de Seül i que vol repetir la fórmula d’èxit de la primera generació d’aquest totcamí.
Estèticament, el nou Niro ha millorat alguns dels punts que caracteritzaven la seva presència i personalitat, com ara les insercions dels grups òptics posteriors a la porta de darrere, que canvien radicalment de disseny i concepte; les nervadures laterals, o el disseny més estilitzat de la calandra, que dialoga amb la nova signatura òptica del vehicle. El resultat és un cotxe reconeixible però molt més modern, que fa un pas endavant en el llenguatge estilístic per acostar-se més als gustos dels compradors occidentals. En definitiva, el nou Niro és un cotxe una mica menys asiàtic en les formes i amb una vocació més global però que no vol renunciar del tot als seus orígens i a la seva fisonomia original.
Pel que fa als interiors, el nou Kia Niro incorpora una disposició més ergonòmica i racionalista on també es pot apreciar cert gust pel minimalisme que comporta la progressiva digitalització dels comandaments i aparells de gestió del vehicle. El quadre d’instruments és una gran pantalla digital que s’allarga fins a la pantalla central, i els comandaments de l’aparell de climatització també passen a ser digitals, tot i que mantenen un control tàctil inserit a la consola central. La disposició dels comandaments, el volant i els seients del nou Niro també busquen oferir més espai i habitabilitat en un interior diàfan que incrementa la sensació de comoditat dins del vehicle. La palanca de comandaments també desapareix i deixa el seu lloc a un comandament rotatiu, molt del gust del públic nord-americà.
El compromís del Kia Niro amb la sostenibilitat va més enllà de la seva mecànica ecològica, ja que segons afirma la marca ha aprofitat molts materials reciclats per als seus interiors. Així doncs, el nou Niro disposa d’un sostre de paper de paret reciclat, la pintura de la carrosseria s’ha realitzat a base d’aigua i no ha fet servir elements químics contaminants, mentre que els entapissats dels seients s’han fet amb poliuretà de base biològica amb fibres provinents de les flors d’eucaliptus.
Els coreans han anunciat que el nou Niro mantindrà les versions d’accés híbrides o HEV, però també les mecàniques híbrides endollables o PHEV i les elèctriques de zero emissions o EV, anomenades e-Niro. La versió d’accés, amb mecànica híbrida convencional, disposa ara d’un motor gasolina 1.6 de quatre cilindres associat a un propulsor elèctric de 44,5 kW per oferir una potència total combinada de 141 CV i 265 Nm de parell, mentre que la versió híbrida endollable o PHEVi incorpora unes bateries de 8,9 kWh per oferir 49 quilòmetres d’autonomia en mode elèctric. Per acabar, el Niro actual també disposa d’una versió elèctrica o e-Niro amb una versió bàsica amb motor de 100 kW (136 CV convencionals) i bateries de 39 kWh de capacitat i una de superior amb motor de 150 kW (204 CV) i bateries de 64 kWh, que permeten autonomies de 289 i 455 quilòmetres, respectivament. Cal esperar que Kia millori les prestacions i l'autonomia de totes les versions electrificades, siguin HEV, PHEV o EV; és a dir, híbrides, híbrides endollables o elèctrics purs.
Kia encara no ha anunciat les mecàniques i les potències definitives del nou Niro, però sí que ha avançat que les versions PHEV o híbrida endollable també faran servir el nou mode de conducció Greenzone, que permetrà enregistrar i memoritzar els espais de baixes emissions pels quals circula habitualment (com ara els carrers de prioritat per a vianants, centres sanitaris i educatius) mitjançant un sistema de geoposicionament que permetrà que el sistema activi automàticament el mode elèctric quan passi per aquests indrets amb l’objectiu de millorar-ne la qualitat ambiental.
El nou Niro, que arribarà al nostre mercat durant el tercer o quart trimestre del 2022, encara no té preus oficials al nostre país, tot i que es pot esperar que Kia repeteixi la fórmula actual de versions accessibles (que no vol dir econòmiques o barates) al voltant dels 21.000 o 22.000 euros per a les versions híbrides d’accés i dels 35.000 per a les versions bàsiques del model elèctric de zero emissions, també anomenat e-Niro.