Motor Pila d'hidrogen

Jaguar Land Rover prepara un Defender amb pila d’hidrogen

La marca britànica confirma que està desenvolupant un prototip del mític Defender que funciona amb una pila d’hidrogen

Land Rover Defender
2 min

En plena era de l’electrificació i la reducció de les emissions, els grans fabricants es troben davant la necessitat de buscar nous horitzons i sistemes menys contaminants, i per això diversos fabricants asiàtics com Hyundai i Toyota ja fa temps que investiguen i aposten per la pila de combustible d’hidrogen, un sistema de zero emissions que ha duplicat la seva presència al món els últims tres anys.

Jaguar Land Rover ha anunciat que està treballant en un prototip del seu totterreny Defender impulsat amb una mecànica de pila d’hidrogen, amb l’objectiu de comprovar i testar les seves aptituds totterreny fora de l’asfalt o els seus consums d’hidrogen, per verificar si aquesta alternativa esdevé viable en el futur de la marca.

L'avantatge principal dels vehicles amb pila de combustible és la rapidesa de recàrrega –similar a la de fer benzina actualment: en poc més de tres minuts es pot omplir un dipòsit d’hidrogen– i l'alta densitat energètica, cosa que el fa especialment eficient fins i tot en condicions extremes de fred i calor, a diferència dels elèctrics purs. A diferència dels vehicles de combustió tradicional, els cotxes amb pila de combustible només emeten vapor d’aigua pel tub d’escapament, tot i que el gran problema o repte de futur serà trobar una manera per poder produir hidrogen de manera sostenible a partir de l’electròlisi.

De fet, molts analistes coincideixen en apuntar que la pila d’hidrogen serà el combustible del futur i la solució de mobilitat per als vehicles més pesants, com ara camions, autobusos, tractors i totterrenys, i es calcula que l’any 2039 hi podrien haver uns 10 milions de vehicles a tot el món fent servir aquest combustible alternatiu.

stats