Motor Elèctric

iX3, el cotxe del futur segons BMW

El nou totcamí elèctric de BMW estrena el llenguatge estètic i la nova plataforma Neue Klasse de la marca bavaresa, ara més potent, lleugera i amb autonomies de 800 quilòmetres

BMW iX3
07/09/2025
3 min

Els BMW del futur ja són aquí. La marca de MÚnic ha presentat el flamant iX3, el SUV elèctric que estrena el nou concepte Neue Klasse, el nou llenguatge estètic de la marca bavaresa. Dit d’un altre manera, a partir d’ara tots els models de BMW tindran un disseny del frontal molt similar al que enceta aquest totcamí elèctric. La marca manté els grups òptics estilitzats i amb cert aire agressiu, emfatitza el doble ronyó central de la calandra característic de tots els models de la marca i aposta per un conjunt que esdevé modern i actual, però racionalista, estilitzat i racional, fugint dels barroquismes d’altres generacions de la marca.

BMW iX3 frontal.

La part posterior del nou iX3, per contra, sí que sorprèn per uns grups òptics sobredimensionats en una carrosseria angulosa, dominada per les línies rectes i les formes geomètriques. La carrosseria del nou iX3 arriba fins als 4,78 metres de llarg i destaca pel seu espai interior, el seu maleter posterior amb 520 litres de capacitat o l’espai davanter que ofereix 58 litres de capacitat més per transportar-hi objectes.

BMW iX3 posterior.

Pel que fa als interiors, el nou iX3 destaca per una configuració més tecnològica, amb una franja horitzontal central que fa les funcions del quadre de comandaments anomenada BMW Panoramic Vision, que pot comptar amb un sistema Head-up Display en 3D que incorpora més informació sobre el parabrises. A aquesta funcionalitat cal sumar-hi una gran pantalla tàctil central que conviu amb la pervivència de comandaments convencionals mitjançant botons o palanques per activar els netejaparabrises, els intermitents, el fre de mà, per regular la temperatura i la velocitat dels ventiladors o per pujar el volum, per exemple.

BMW iX3 interior.

Una plataforma totalment nova

La plataforma Neue Klasse que estrena el nou iX3 és especialment innovadora pel que fa a la seva capacitat tècnica i tecnològica. Aquesta plataforma disposa de quatre processadors d’alta capacitat per controlar la gestió d’informació i infoentreteniment, de la potència dels motors elèctrics o dels assistents a la conducció autònoma, i obre la porta a l’ús de la IA i les futures evolucions tecnològiques del món de l’automoció. Sense anar més lluny, el nou iX3 estrena un nou sistema de control de creuer que no es desactiva en frenar lleugerament per adaptar la velocitat del cotxe, o noves funcions com ara l’aturada i encesa automàtica en els semàfors vermells, per exemple.

Aquesta nova plataforma és 20 cops més potent en termes de gestió de la informació que els seus predecessors, però també un 30% més lleugera gràcies a la racionalització de l’ús dels cables i dels dispositius, i estrena unes noves bateries de fins a 800 V compatibles amb un sistema de càrrega de fins a 400 kW amb 108,7 kW/h de capacitat, que permeten carregar les bateries del 10% al 81% de la seva capacitat en només 21 minuts, o homologar una autonomia de 805 quilòmetres. La nova plataforma Neue Klasse que estrena aquest iX3 serà la punta de llança de la nova ofensiva elèctrica de la marca bavaresa, ja que servirà de base per a un total de 20 nous models que BMW té previst presentar entre els anys 2026 i 2028.

BMW iX3 plataforma.

El primer iX3 en arribar al mercat serà l’anomenat iX3 50 xDrive, un model que BMW fabricarà a Hongria per a tot el món i que arribarà al llarg de la primavera de 2026 amb un esquema dos motors elèctrics (un sobre cada eix) que permeten una potència total conjunta de 469 CV i una autonomia de fins a 805 quilòmetres gràcies a un consum mitjà de tan sols 15,1 kW/h cada 100 quilòmetres. La seva potència i sistema de tracció integral permet que el model acceleri de 0 a 100 en només 4,9 segons i assoleixi una velocitat punta limitada electrònicament de 210 km/h. 

El preu d’aquest nou totcamí elèctric serà superior als 60.000 euros, un preu que l’allunya dels models de masses del segment. Més endavant BMW també comercialitzarà una versió d’accés amb un sol motor de tracció posterior i una bateria de menys capacitat, per bé que encara no ha confirmat el calendari d’aterrament d’aquesta versió d’accés.

stats