Hyundai apuja l’aposta amb el nou Tucson
La quarta generació del SUV coreà puja de nivell amb versions híbrides, més tecnologia i un disseny espectacular
El Tucson és, amb diferència, el model més venut de Hyundai al Vell Continent. Un totcamí amb personalitat que no té a envejar als seus rivals europeus, tal com vam poder descobrir quan vam provar el model actual, corresponent a la tercera generació del SUV coreà.
Conscients que el Tucson és la gran arma de l’ofensiva dels coreans a Europa, Hyundai ha presentat la quarta generació del popular totcamí, ara més ecològica i tecnològica que mai. Poc ens podíem imaginar l’any 2004, quan Hyundai va presentar per primer cop el Tucson, que es convertiria en un dels grans referents del segment dels SUV compactes.
D’entrada, el nou Tucson tindrà dues llargades diferents en funció del mercat al qual es dirigeixi. La versió més llarga arriba als 4,63 metres i té una batalla o distància entre eixos de 2,75 metres. S’orienta al mercat asiàtic i nord-americà, on prefereixen cotxes més grans i amb més espai a les places posteriors. La versió curta o compacta farà 4,5 metres de llarg, amb una batalla de 2,68 metres, i s’orienta al mercat europeu.
L’altra gran novetat del nou Tucson és que per primer cop ofereix versions híbrides convencionals, híbrides endollables o PHEV i microhíbrides o mild hybrid, per intentar arribar a tots els perfils i necessitats dels seus clients. La versió híbrida convencional (que carrega les bateries amb la mateixa energia cinètica del cotxe gràcies a un generador intern) marida un motor gasolina 1.6 T-GDI amb un petit propulsor elèctric que ofereix una potència total combinada de 230 CV, canvi automàtic de sèrie i la possibilitat d’associar-lo a un sistema de tracció davantera o integral a les quatre rodes.
Hyundai també ofereix una versió híbrida lleugera, semihíbrida o microhíbrida (mild hybrid) que fa servir motors dièsel de 136 CV o gasolina de 150 i 180 CV maridats amb un sistema de 48 V, plataforma de tracció davantera i associat a un canvi manual de sis relacions o automàtic de set velocitats.
El Tucson més potent serà la versió híbrida endollable o PHEV, que arribarà a una potència total de 265 CV i una autonomia en mode 100% elèctrica de més de 50 quilòmetres. Per acabar, Hyundai seguirà oferint versions bàsiques amb motor gasolina i dièsel, com la versió d’accés amb motor dièsel de 115 CV, tracció davantera i canvi manual, que possiblement serà una de les més demanades del nou totcamí.
Però on el salt de qualitat del Tucson és més evident és en el disseny i càrrega tecnològica. El nou Tucson té un quadre d’instruments digital de 10,25 polzades i un disseny més futurista amb un marcat criteri ergonòmic i minimalista, que expressa un canvi de qualitat i posicionament del model en el mercat. Un dels punts més destacats és que el Tucson prescindeix de pràcticament tots els botons i comandaments físics, seguint la moda del mercat.
Per acabar, val la pena destacar el nou llenguatge de disseny que estrena el Tucson, ara un pèl més agressiu, passional i arriscat, amb predomini constant de les formes geomètriques i els angles marcats, que aporten una imatge més musculada i potent.