Hyundai Nexo, hidrogen amb 750 quilòmetres d’autonomia
Aquesta tardor arribarà al nostre mercat el primer cotxe d’hidrogen de la marca coreana
El Nexo és l'aposta definitiva de la marca coreana per la pila de combustible. Aquesta tecnologia permet que els cotxes funcionin gràcies a l'energia elèctrica generada per una pila de combustible alimentada per hidrogen, que es barreja amb oxigen per generar energia i fer anar el motor elèctric. A més, no genera cap altra emissió que vapor d'aigua, que surt pel tub d'escapament. En el cas del Nexo, el primer SUV ecològic de la marca, l'autonomia arriba als 750 quilòmetres i es pot carregar el dipòsit d'hidrogen –ubicat sota els seients posteriors– en menys de 5 minuts.
El problema d’aquest combustible és que l'hidrogen només es pot obtenir mitjançant un procés químic o refinant-lo d’altres combustibles fòssils, però si l’obtenim de fonts d’energia renovable les emissions del cotxe i del seu combustible són inexistents.
El Nexo arriba als 163 CV i 395 Nm de parell gràcies a un motor elèctric de 40 kW. El seu consum d’hidrogen és de poc més d’un quilo d’hidrogen cada 100 quilòmetres. Aquest SUV pot accelerar de 0 a 100 en 9,7 segons, i tot i les bateries de 240 V i 1,56 kWh que s'hi allotgen a sota, el maleter manté una capacitat d’emmagatzematge de 461 litres.
Un cop al volant, el Nexo es condueix com qualsevol altre cotxe elèctric, i la mecànica destaca per la pràctica absència de soroll. Ara bé, el model que arriba al nostre mercat aquesta tardor té un preu de 69.000 euros; a més, la xarxa de punts de recàrrega d’hidrogen és molt limitada tant a Catalunya com a la resta de l’estat espanyol.