Cotxe hidrogen
Motor 14/08/2018

Hyundai Nexo, hidrogen amb 750 quilòmetres d’autonomia

Aquesta tardor arribarà al nostre mercat el primer cotxe d’hidrogen de la marca coreana

Ara Motor
1 min
Hyundai Nexo, hidrogen amb 750 quilòmetres d’autonomia

El Nexo és l'aposta definitiva de la marca coreana per la pila de combustible. Aquesta tecnologia permet que els cotxes funcionin gràcies a l'energia elèctrica generada per una pila de combustible alimentada per hidrogen, que es barreja amb oxigen per generar energia i fer anar el motor elèctric. A més, no genera cap altra emissió que vapor d'aigua, que surt pel tub d'escapament. En el cas del Nexo, el primer SUV ecològic de la marca, l'autonomia arriba als 750 quilòmetres i es pot carregar el dipòsit d'hidrogen –ubicat sota els seients posteriors– en menys de 5 minuts.

El problema d’aquest combustible és que l'hidrogen només es pot obtenir mitjançant un procés químic o refinant-lo d’altres combustibles fòssils, però si l’obtenim de fonts d’energia renovable les emissions del cotxe i del seu combustible són inexistents.

El Nexo arriba als 163 CV i 395 Nm de parell gràcies a un motor elèctric de 40 kW. El seu consum d’hidrogen és de poc més d’un quilo d’hidrogen cada 100 quilòmetres. Aquest SUV pot accelerar de 0 a 100 en 9,7 segons, i tot i les bateries de 240 V i 1,56 kWh que s'hi allotgen a sota, el maleter manté una capacitat d’emmagatzematge de 461 litres.

Un cop al volant, el Nexo es condueix com qualsevol altre cotxe elèctric, i la mecànica destaca per la pràctica absència de soroll. Ara bé, el model que arriba al nostre mercat aquesta tardor té un preu de 69.000 euros; a més, la xarxa de punts de recàrrega d’hidrogen és molt limitada tant a Catalunya com a la resta de l’estat espanyol.

stats