Hyundai Kona N, el primer SUV esportiu coreà
La versió esportiva del Kona arriba al mercat amb 280 CV de potència i una posada a punt específica
Tot i que ja fa una pila d’anys que el Kona és al mercat, i que ja vam provar la primera edició del SUV urbà coreà quan es va presentar (deixant-nos un molt bon regust de boca), Hyundai ha presentat definitivament el Kona N, la versió prestacional o d’alt rendiment del totcamí coreà.
Després de deixar-nos bocabadats amb el nou i30 N i d’haver presentat encara no fa un any el flamant i20 N, ara arriba el tercer model específic de la divisió esportiva N, que està convertint en objectes de culte els models que prepara i fent-se un lloc i una reputació més que merescuda entre aficionats, premsa especialitzada i fabricants.
I és que després de demostrar que un cotxe coreà pot plantar cara sense cap tipus de vergonya als GTI europeus, el nou Kona N apunta al regnat dels totcamins utilitaris o SUV-B del mercat, on se les heurà amb el flamant Ford Puma ST, la versió més esportiva del SUV nord-americà. El grup Volkswagen, per la seva banda, sembla haver descartat versions T-Cross R o Cupra Arona, cosa que emfatitza encara més l’estratègia de la marca coreana, que ha anunciat fins a 18 nous models N i N Line fins al 2022.
El nou Kona N és 10 mil·límetres més llarg que el model estàndard a causa dels para-xocs específics i el difusor posterior que fa servir, així com les entrades d’aire davanteres i posteriors i el gran aleró que en millora el rendiment aerodinàmic.
A banda d’aquests elements, el Kona N també destaca per diversos detalls estètics de color vermell als baixos del vehicle, unes exclusives llandes de 19 polzades i pinces de fre de color vermell. Pel que fa als interiors, aquest Kona N també incorpora seients i volant específics entapissats amb el logotip N i de tall esportiu.
Pel que fa al cor d’aquest Kona N, Hyundai anuncia que fa servir un motor gasolina 2.0 T-GDI de 280 CV i 392 Nm de parell, associat a un canvi automàtic de doble embragatge N DCT de vuit relacions de nova generació, que incorpora diverses funcions per optimitzar les pèrdues de parell i seleccionar el moment oportú per saltar d’una marxa a una altra.
Amb tot, el nou Kona N és un cotxe de tracció davantera, per molt que ofereixi cinc modes de conducció (Eco, Normal, Sport, N i Custom) i tres modes de tracció en funció del ferm sobre el qual circuli –fang, neu o sorra–, per bé que difícilment sortirà mai de l’asfalt. La suspensió també es pot ajustar electrònicament per modificar el comportament del cotxe i també compta amb un diferencial electrònic de desplaçament limitat.