Moto elèctrica
Motor Novetats 02/03/2021

Honda, KTM, Piaggio i Yamaha treballaran plegades en noves bateries intercanviables de motos elèctriques

Els quatre grans fabricants de motocicletes signen un memoràndum que fixa diversos objectius i procediments de col•laboració per aconseguir noves bateries de liti extraïbles, intercanviables i compatibles entre tots els integrants

2 min
Yamaha PES elèctrica

Els japonesos d’Honda i de Yamaha, els austríacs de KTM i els italians de Piaggo han arribat a un acord que pot ser clau de cara al futur de les motocicletes elèctriques de les quatre marques. I és que aquests fabricants han signat un memoràndum que acorda la creació d’un consorci de fabricació de bateries de liti intercanviables i compatibles per a vehicles elèctrics com ara motocicletes, quads i tricicles, entre d'altres.

Aquest acord fixa uns estàndards tècnics i tecnològics entre els quatre fabricants que els permetrà canviar les bateries de liti dels seus productes de manera fàcil i ràpida entre els fabricants signants, cosa que en facilitarà la gestió de càrrega i intercanvi de bateries a les grans ciutats. Tal com diu Noriaki Abe, cap d’operacions d’Honda, “l’electrificació i la reducció d’emissions de CO2 a escala global s’està accelerant, especialment a Europa”, i apunta que “un possible intercanvi de bateries és la solució per als problemes d’autonomia i temps de càrrega de les motos elèctriques”.

Amb tot, aquest no és el primer gran acord d’Honda i Yamaha en aquest camp, ja que ara fa un any les dues van arribar a un acord amb Kawasaki i Suzuki per desenvolupar bateries de liti estandarditzades i intercanviables i van donar suport a un programa de recerca i desenvolupament amb la Universitat d’Osaka. Ara bé, aquell acord era bàsicament japonès, mentre que aquest té implicacions fora del país del sol naixent.

Per acabar, aquest nou acord facilitarà que en el futur els clients puguin beneficiar-se d’una xarxa i estructura de recanvis de bateries unificada entre els grans fabricants, fet que els alliberarà del problema que podria suposar que cada punt de càrrega necessités adaptadors diferents per cada tipus de vehicle i que consolida un pas més cap a l’electrificació de les motocicletes, els quads, els tricicles i els escúters a tot el món.

stats