Indústria
Novetats27/11/2018

General Motors vol tancar set fàbriques i acomiadar 14.000 treballadors

El gegant nord-americà passa un dels moments més crítics de la seva història

Ara Motor
i Ara Motor

L'arribada del cotxe elèctric i l'auge de nous competidors asiàtics, europeus i fins i tot nord-americans han perjudicat molt General Motors, un gegant de la indústria nord-americana i símbol automobilístic del país. De fet, el canvi de paradigma de les preferències dels compradors nord-americans, que demanen cotxes elèctrics i híbrids o amb un consum de carburant més moderat, ha agafat a contrapeu la multinacional de Michigan.

El segon fabricant d'automòbils del món en volum total vol acomiadar 14.000 dels més de 53.000 treballadors que actualment té en plantilla, un 15% de tots els operaris que la marca té als Estats Units i el Canadà. D'aquests 14.000 treballadors que General Motors vol acomiadar 8.000 són personal fix de l'empresa, mentre que la resta (uns 6.000) són personal laboral discontinu o sense contracte fix. Aquesta retallada també afectarà els directius, perquè GM també vol acomiadar el 25% dels seus executius per intentar millorar la competitivitat de l'empresa.

Cargando
No hay anuncios

A banda dels acomiadaments previstos General Motors vol tancar les línies de muntatge i fabricació de motors d'Ontario (Canadà), Detroit i Ohio, a més de les fàbriques de caixes de canvis de Maryland i Michigan.

A ningú se li escapa que l'anunci de General Motors és un terratrèmol i una desafiament polític al president Donald Trump, que va prometre defensar l'economia nord-americana i els llocs de treball del país de l'amenaça de deslocalitzacions i acomiadaments. De fet, els assessors econòmics de l'administració Trump ja s'han començat a moure per intentar trobar alguna solució que salvaguardi els llocs de treball nord-americans, tot i que l'acord entre les dues parts sembla difícil a hores d'ara a causa de la greu crisi que està passant el fabricant americà, que inclou dins seu diverses submarques com Buick, Cadillac o Chevrolet.

Cargando
No hay anuncios

Decadència de llarga durada

La crisi de General Motors no és nova. De fet, el 2010 va haver de deixar morir algunes marques del grup automobilístic com les mítiques Hummer i Pontiac, la sueca Saab o la coreana Daewoo per fer front a la crisi global que va afectar greument totes les estructures del grup industrial.

Cargando
No hay anuncios

A totes aquestes marques desaparegudes cal sumar-hi el fet que l'any passat (2017) General Motors també va vendre les europees Opel i Vauxhall al grup francès PSA, que en pocs mesos ha pogut fer rendibles unes marques que generaven anys de pèrdues sota la direcció de General Motors.