Motor Novetats cotxes

Suzuki presenta l'e Vitara, el seu primer model 100% elèctric

Inspirat en el prototip eVX, suposa l'entrada de la marca japonesa en els vehicles de zero emissions i l'arribada d'un nou llenguatge de disseny

Suzuki presenta l'e Vitara, el seu primer model 100% elèctric
4 min

Cada cop resulta més evident que de l'electrificació no es lliura ningú. Suzuki, una de les poques marques que fins ara no disposava a la seva gamma de cap vehicle 100% elèctric i que havia escollit Toyota com a "proveïdor" de vehicles híbrids (del Corolla prové el Swace i del RAV4 ho fa l'Across), acaba de presentar un SUV que només fa servir electricitat com a font d'energia: l'e Vitara. Un cotxe que, malgrat el seu nom, no comparteix res amb el mític model de combustió i es construirà sobre la nova plataforma Heartect-e específica per a vehicles elèctrics.

Amb una longitud de 4,27 metres l'e Vitara és més aviat un SUV petit (un Seat Arona fa 4,15 metres i un Nissan Juke 4,21), un fet que resulta fonamental per tractar de reduir el pes, els consums i millorar-ne tant l'eficiència a la ciutat com el rendiment fora de l'asfalt. De fet, en aquest sentit el nou SUV japonès fa servir el sistema de tracció total Allgrip-e, també desenvolupat específicament per als cotxes elèctrics que vindran d'ara en endavant.

Nou llenguatge de disseny High-Tech & Adventure

Amb una longitud de 4,27 metres, el nou e Vitara és tan sols 6 centímetres més llarg que un Nissan Juke

El nou e Vitara s'inspira en el prototip Suzuki eVX, motiu pel qual conserva els passos de roda protagonitzats per les línies rectes, la nova signatura lumínica en forma de lletra Y girada i l'absència de graella frontal ben definida. Amb tot, la forma del para-xocs deixa entreveure part de l'esperit esportiu del model, mentre que de l'apartat aventurer s'encarreguen les nombroses proteccions plàstiques situades als baixos del vehicle.

Menció especial mereix el disseny lateral, força simètric entre la part davantera i la posterior, i la presència d'una maneta posterior oculta al més pur estil Alfa Romeo (i també Honda HR-V o Renault Clio, per exemple). Finalment passem a la part posterior, en la qual els pilots estan units entre sí a través d'una única peça i el vidre no només és força petit, sinó que està coronat per un aleró de dimensions considerables.

Aposta pel disseny i la tecnologia

A l'interior la marca japonesa aposta per la tecnologia

L'interior del nou Suzuki e Vitara s'adapta a la perfecció al que demanen els clients de vehicles elèctrics, amb una notable presència tecnològica i una aposta decidida pel disseny. I és que elements com la doble pantalla central unida en una única peça, el volant de dos radis o la consola central al més pur estil Nissan son elements que ha quedat més que demostrat que cada cop agraden més al públic, de manera que Suzuki tan sols s'ha hagut de fixar en allò que funciona a l'hora de donar llum a l'habitacle del seu nou SUV.

Tot plegat unit a un espai interior que, segons afirma la marca, està molt ben optimitzat tot i la seva longitud exterior gràcies a l'ús de la nova plataforma específica per a vehicles elèctrics. Pel que fa a l'equipament tecnològic Suzuki ha instal·lat el seu sistema de connectivitat més avançat, que no només ofereix una completa compatibilitat amb el telèfon sinó que permet a l'usuari planificar rutes, controlar l'estat de la bateria o altres paràmetres i accedir a tots els menús de manera còmoda i fluida.

Motors d'entre 144 i 184 CV amb tracció davantera o total

Suzuki ha desenvolupat el sistema de tracció total Allgrip-e específic per a vehicles elèctrics

Suzuki és una marca que sempre ha destacat per crear totterrenys molt capaços en conducció 4x4, i tot i que el plantejament del nou e Vitara és més aviat el d'un SUV, la marca japonesa no ha volgut renunciar a aportar la seva sapiència en conducció fora de l'asfalt. És per aquest motiu que ha desenvolupat el sistema de propulsió eAxle, que transfereix la potència a l'asfalt mitjançant un o dos motors (en funció de si escollim la versió de tracció davantera o total) i el sistema 4x4 Allgrip-e, que es basa en un control de tracció intel·ligent i en un mode de conducció específic capaç de distribuir la potència i la frenada entre les rodes per aconseguir la major adherència en tot moment.

Sota el capó del nou Suzuki e Vitara es pot instal·lar un motor de 144 CV o bé un altre de 174 CV, el primer associat a una bateria de 49 kWh i el segon a una de 61. Aquesta primera versió, la d'accés a la gamma, és de tracció davantera i atura la bàscula en 1.702 quilos. Per la seva banda el segon model, més potent i amb una major bateria però també de tracció davantera, augmenta el pes fins als 1.760 quilos.

L'ús de la nova plataforma Heartect-e hauria de permetre a l'e Vitara oferir un bon espai interior

Finalment passem a la versió més capaç de la gamma, anomenada 4WD i que augmenta la potència fins als 184 CV i també el parell motor, que passa dels 189 Nm de les dues versions anteriors fins als 300 Nm. En aquest cas és la presència del motor situat a l'eix posterior el que li confereix la tracció 4x4, però també fa que augmenti el seu pes fins als 1.860 quilos.

stats