Ford reutilitzarà noms històrics en els seus nous models elèctrics
La marca de l’oval farà servir denominacions com Probe, Capri, Sierra, Escort o Cortina en els seus futurs models electrificats
El món de l’automoció ja fa temps que viu una autèntica febre retro o vintage. Primer va ser el retorn de Mini i del Fiat 500, seguit d’altres il·lustres retorns com ara el del Mitsubishi Eclipse Cross, el Lamborghini Countach, el flamant Renault 5 elèctric o el Nissan Z, entre molts altres exemples. Aquesta tendència es convertirà en norma a Ford, tal i com ha confirmat el cap de disseny de la marca, Murat Gueler, a la revista Autocar.
Ford ja fa temps que fa servir noms històrics per anomenar nous models, com ara el Kuga, Puma, Mustang Mach-e o el recent Bronco. Aquesta no és una decisió casual, i respon a una clara intenció de la marca de posicionar els seus models enfront els competidors asiàtics (xinesos, coreans i japonesos) vinculant el seu producte a models històrics i que perduren a la memòria col·lectiva.
Segons Gueler, el fet de fer servir noms històrics “permet distingir el producte dins de la gran oferta de vehicles elèctrics” i posa com exemple el Mustang Mach-E, un SUV elèctric que ha aprofitat el nom comercial de Mustang per posicionar-se en el mercat tot i no tenir res a veure amb el cupè esportiu americà per excel·lència.
A ningú se li escapa que Ford està treballant ara en un nou SUV elèctric assequible, que es posicionarà per sota del Mustang Mach-E i que aprofitarà la plataforma MEB del grup Volkswagen (la mateixa que fa servir el Cupra Born, per exemple). Aquest nou vehicle podria lluir un nom històric com ara Capri, Probe, Cortina, Sierra o Escort, que vincularia el nou model amb el llegat dels models històrics de la marca amb els quals molts dels potencials compradors i compradores del nou totcamí elèctric somiaven i admiraven quan eren petits i petites.