Ford Pro Electric SuperVan, la furgoneta elèctrica més ràpida del món
Amb 2.000 CV de potència i una acceleració espectacular, la Ford Pro Electric SuperVan és una furgoneta capaç de derrotar qualsevol Bugatti, Ferrari o Lamborghini en una cursa d'acceleració
Els enginyers de Ford sempre han estat una mica extravagants, que és la manera elegant de dir que els falta un bull o que estan una mica tocats del bolet. I és que em costa imaginar la reunió en què l’executiva de la marca nord-americana va donar llum verda al projecte més esbojarrat dels últims anys a Ford: crear la furgoneta més ràpida del món aprofitant la base de la nova E-Transit, la versió elèctrica de la llegendària furgoneta de Ford.
Si circuleu per autopistes i carreteres ràpides, però també per entorns urbans, us adonareu de seguida que les furgonetes són vehicles increïblement ràpids amb conductors un punt temeraris. Ben segur que en algun moment heu hagut de prémer l’accelerador per acabar un avançament quan heu vist com una furgoneta s’acostava pel retrovisor fent-vos un joc de llums i tocs de clàxon. Imagineu-vos ara el conductor d’aquella furgoneta al volant d’un bòlid de 2.000 CV de potència, i capaç d’accelerar de 0 a 100 en menys de dos segons: segur que ja esteu tremolant només de pensar-hi.
Per sort, podem estar més o menys tranquils. La Ford Pro Electric SuperVan és un prototip que la marca americana ha preparat per al Festival de Goodwood, celebrat aquesta setmana passada. Un bòlid que aprofita la base de l'E-Transit però amb una carrosseria més baixa i aerodinàmica amb aleró espectacular, suspensions de doble triangle inspirats en els de competició, garjola de prevenció en cas d’impacte, frens esportius i fins a quatre motors elèctrics (un sobre cada roda) per oferir els abans esmentats 2.000 CV de potència.
Els interiors de la Ford Pro Electric SuperVan mantenen l’essència del disseny d’altres models de la marca com el Mustang Mach-E, però amb elements directament incorporats del món de la competició, com ara el volant de competició o el seient tipus bucket, i mantenint l’espai de càrrega a la part posterior de la furgoneta. Aquest monstre té cinc modes de conducció anomenats Road (normal), Track (circuit), Drag (acceleracions al màxim), Drift (derrapar) i Rally (per a trams amb baixa adherència) que en modifiquen el comportament dinàmic.
Una bestiola d’aquestes característiques necessita un pilot experimentat capaç de buscar els límits del vehicle. L’encarregat de domesticar la Ford Pro Electric SuperVan és el pilot francès Romain Dumas, amb experiència a Le Mans o a la cursa de pujada a Pikes Peak. A ningú se li escapa, però, que l'objectiu real de la Ford Pro Electric SuperVan és demostrar la capacitat i el know-how de Ford en el segment dels cotxes elèctrics, ja que aquest prototip mai desenvoluparà una versió estàndard comercial.