Motor Cotxes elèctrics

Ford converteix en un SUV un altre nom històric: ara li ha tocat al Ford Capri

Aquest nou model fa servir la plataforma del Volkswagen ID.5 i presenta una autonomia de fins a 627 quilòmetres

Així és el nou Ford Capri, un cotxe que no té res a veure amb el model cupè dels anys 70
4 min

En un mercat protagonitzat indiscutiblement per vehicles de tipus SUV és habitual que les marques s'inventin una nomenclatura específica per diferenciar aquest tipus de models de la resta, com per exemple ha fet Audi amb la lletra Q o BMW amb la lletra X. Altres fabricants han optat per inventar-se noms més o menys cridaners per als seus totcamins, i alguns fins i tot han recuperat denominacions històriques per identificar-los.

Podem trobar alguns exemples a Renault, que ha convertit el monovolum Espace en un SUV; a Peugeot, que ha fet el mateix amb el 5008, i fins i tot a Mitsubishi, que ha transformat el cupè Eclipse en un totcamí denominat Eclipse Cross. Però si existeix una marca que ha convertit models històrics en SUV moderns és, sens dubte, Ford. El fabricant americà va començar amb el Puma, va seguir amb el Mustang Mach-E i ara ha presentat el Capri, que ha passat de ser un cupè que tenia la intenció convertir-se en una mena de "Mustang europeu" durant els anys 70 a ser un SUV elèctric de 4,63 metres.

Aquest Capri té poc a veure amb el model cupè dels anys 70.

Disseny Ford, ADN Volkswagen

Ford ha volgut mantenir l'essència del Ford Capri original en alguns detalls estètics, tot i que la missió era força complicada si tenim en compte que estem davant d'un vehicle amb una carrosseria molt diferent de la de l'esportiu d'ara fa cinquanta anys. Amb tot, la marca de l'oval ha optat per dissenyar unes òptiques LED amb una signatura lumínica dividida en quatre parts que recorda la forma dels fars davanters del model original, així com un fons negre que recorre el frontal de banda a banda.

Com és normal en un vehicle elèctric, gairebé no hi veiem cap entrada d'aire, de manera que el para-xocs davanter és força senzill i està poc recarregat. La vista lateral és força neta i orgànica, amb uns passos de roda naturals de forma rodona, una finestra posterior també arrodonida i una caiguda del sostre de tipus fastback que recorda la de models com el Peugeot 408. Finalment, la part posterior destaca per unes formes força més quadriculades i línies rectes, especialment a la motllura negra que integra els pilots i a la part inferior del para-xocs.

La vista lateral de tipus 'fastback' recorda la de models com el Peugeot 408.

Però malgrat que per fora aquest cotxe tingui un disseny 100% Ford, el seu ADN és, en essència, el d'un Volkswagen. I és que de la mateixa manera que ha passat amb el nou Ford Explorer, el Ford Capri comparteix plataforma amb el VW ID.5. Una estratègia comercial que, per cert, no és exclusiva per a vehicles elèctrics, ja que el Volkswagen Caddy i la Ford Tourneo Courier són, en essència, el mateix vehicle.

Interior digitalitzat i motors de fins a 340 CV

Si fem una ullada a l'habitacle del nou Ford Capri veurem una distribució dels comandaments similar a la de la resta de models de la marca americana. És a dir, una pantalla central de 14,6 polzades en format vertical que s'emporta tot el protagonisme, una instrumentació digital en format reduït i un equipament complet que inclou, entre altres elements, connectivitat completa amb el telèfon, doble carregador sense fils, seients d'estil esportiu i un sistema d'àudio signat per B&O amb 10 altaveus.

A l'interior la pantalla central s'emporta tot el protagonisme.

Pel que fa als motors, el fet de fer servir la plataforma MEB de vehicles elèctrics del Grup Volkswagen permet a la marca de l'oval oferir, d'entrada, dues versions ben diferents, tot i que en el futur està prevista l'arribada de més motors. La mecànica d'accés s'anomena Extended Range RWD i disposa d'un únic motor de 286 CV que envia la seva força a les rodes de l'eix posterior. S'alimenta d'una bateria de 77 kWh que li permet homologar una autonomia de fins a 627 km, a més de poder-se carregar a un màxim de 135 kW.

L'altra opció s'anomena Extended Range AWD i es caracteritza per afegir a l'equació un segon motor elèctric a l'eix davanter que no només li atorga la tracció total, sinó que també augmenta la potència fins als 340 CV. Aquest model, que accelera de 0 a 100 km/h en tan sols 5,3 segons, fa servir una bateria de 79 kWh, augmenta la potència de càrrega fins als 185 kW i homologa una autonomia de fins a 592 quilòmetres.

Per fora queda clar que és un Ford, però la plataforma és compartida amb el Grup Volkswagen.

Pel que fa als preus del nou Ford Capri, no són econòmics però tampoc són gaire diferents del que estem acostumats a veure al segment. La versió d'accés té una tarifa inicial de 54.264 euros, que augmenta fins als 64.275 euros per al model més equipat i amb dos motors.

stats