SUV elèctric
Novetats07/04/2019

Fisker vol fabricar un SUV elèctric amb 450 quilòmetres d'autonomia

Aquest nou vehicle vol ser l'alternativa al Tesla Model Y i tindrà un preu base inferior als 40.000 euros

Ara Motor
i Ara Motor

Fisker és un petit fabricant d’automòbils nord-americà, fundat pel danès Henrik Fisker (responsable de disseny del BMW Z8 i de l’Aston Martin Vantage, entre d'altres) l’any 2007 i amb el seu quarter general a la ciutat d’Anaheim, a l’estat de Califòrnia. Des d’aleshores ha fabricat diferents vehicles amb un èxit relatiu, ja que mai ha superat les 2.500 unitats produïdes anualment, ni tan sols del seu producte estrella, el Fisker Carma, un sedan esportiu amb tecnologia híbrida i uns acabats de luxe.

Però ara la marca de Henrik Fisker vol anar un pas més enllà i començar a fabricar productes amb un volum considerable, en un pla de creixement que passa per un vehicle essencial per fer créixer a la companyia: un SUV elèctric amb un preu de compra inferior als 40.000 dòlars, i del qual ja ha mostrat una imatge oficial que ens permet fer-nos una idea del seu disseny final.

Cargando
No hay anuncios

El SUV elèctric de Fisker, que encara no té nom, utilitzarà unes bateries de liti amb 80 kWh de capacitat per garantir una autonomia real superior als 450 quilòmetres, associades a dos motors elèctrics (un sobre cada eix) que permetran que el totcamí elèctric de Fisker sigui un cotxe de tracció integral.

Més enllà de les comparacions amb el Tesla Model Y, el nou SUV elèctric de Fisker es vol diferenciar gràcies a la seva aposta pel disseny i el luxe, i, segons ha deixat entreveure el seu fundador, fins i tot podria convertir-se en un model descapotable tipus Targa sense comprometre l’estructura del vehicle.

Cargando
No hay anuncios

Tot i que la companyia encara no ha confirmat quan començarà a fabricar el nou cotxe, ja ha assegurat que el prototip de prova començarà a circular durant l'últim trimestre del 2019 i que podria beneficiar-se del treball d’investigació de la companyia amb les bateries en estat sòlid, que permetrien una capacitat de càrrega molt més ràpida que les actuals.