SUV ELÈCTRIC
Novetats18/06/2020

Filtrades les fotos de l’ID.4, el SUV elèctric de Volkswagen

El totcamí elèctric de Volkswagen es fabricarà a la Xina i està pensat per omplir la demanda del gegant asiàtic

Ara Motor
i Ara Motor

Encara no l’hauríem d’estar veient, però una filtració en una publicació xinesa ha deixat a la vista de tothom el disseny del flamant ID.4, el primer SUV elèctric de Volkswagen, que aprofita la plataforma i diversos elements mecànics i tecnològics estrenats amb l’ID.3 i que ja està a la venda al nostre mercat.

Cargando
No hay anuncios

Segons sembla, les imatges han sortit d’un catàleg informatiu enviat per Volkswagen a les autoritats xineses per a la seva homologació, però han acabat filtrades i convertint-se en un autèntic fenomen viral a la xarxa.

I és que si la filtració ha passat a la Xina és perquè precisament el flamant ID.4 es fabricarà al gegant asiàtic per satisfer la demanda del país, tot i que probablement les versions europees i nord-americanes es fabriquin en alguna planta d'un país occidental. Aquest només és un pas més en l'estratègia de Volkswagen a la Xina, on és present gràcies a una joint venture amb SAIC, un dels principals fabricants locals. Els de la Baixa Saxònia volen oferir fins a deu models totalment elèctrics, o en el seu defecte híbrids endollables, al mercat xinès abans del 2023.

Cargando
No hay anuncios

El totcamí elèctric alemany fa 4,56 metres de llarg, 1,84 d’ample i 1,62 d’alt, unes mides que el fan molt similar al Tiguan, el totcamí estrella dels saxons, i el fet de fer servir la nova plataforma modular dedicada als cotxes elèctrics del grup Volkswagen, anomenada MEB, li permetrà aprofitar-se dels motors i tecnologies d’altres models elèctrics del grup.

Segons apunten des de la Xina, l’ID.4 tindrà una autonomia igual o superior als 550 quilòmetres de les versions amb bateries de 77 kWh de capacitat i la seva potència oscil·larà entre els 200 CV de les versions bàsiques amb tracció davantera i els més de 300 CV dels models superiors gràcies a dos motors elèctrics que actuen sobre cada eix i permeten oferir un sistema de tracció integral permanent. A més, Volkswagen tindrà una versió d’accés amb bateries de 58 kWh de capacitat i una autonomia aproximada d’uns 340 quilòmetres.