El Fiat Panda celebra el 40è aniversari amb el cotxe híbrid més barat del mercat
Fiat introdueix per primer cop una versió microhíbrida en el seu mític model
Bo, barat, bonic i ara, també, ecològic. El Fiat Panda és un dels millors cotxes del mercat, ja que amb un preu d’accés de 7.852 euros (el preu més econòmic del mercat) aquest model veterà –que tot just ara celebra el 40è aniversari- es mostra més en forma que mai amb l’arribada de noves versions estètiques més juvenils i una versió microhíbrida que té dret a obtenir l’etiqueta Eco de la DGT.
Anem a pams, però. El Fiat Panda arriba als seus primers 40 anys de vida sense rastre de desgast o de crisi d’identitat; ans al contrari, molts ja voldríem tenir les coses tan clares com aquest italià, un cotxe honest i pràctic que ofereix allò que promet i que no té cap pretensió de grandesa o postureig, una qualitat poc comú en el mercat automobilístic actual.
Fiat introdueix per primer cop una versió microhíbrida, híbrida lleugera o mild hybrid en el seu Panda, gràcies al maridatge del motor atmosfèric de gasolina 1.0 de 70 CV amb un sistema generador de 48 V que li permet obtenir l’etiqueta Eco. A més, el Panda introdueix també per primer cop el sistema multimèdia Uconnect, amb una pantalla tàctil de set polzades i compatible amb Android Auto i Apple Car Play, que farà les delícies dels compradors més joves, urbans i tecnològics.
Els italians saben que el públic jove és un segment a conquerir pel Panda, i en aquest sentit també estrenen una nova línia estètica d’acabats anomenada Sport i que inclou llandes de 16 polzades, un nou color de carrosseria gris exclusiu d’aquesta versió, embellidors interiors de colors cromats i titani, entapissats de dos colors i panells de les portes de cuir ecològic.
La consciència ecològica del nou Panda (o d’aquest Panda que supera la crisi dels 40) també es manifesta amb un paquet especial anomenat D-fence i que inclou un nou filtre d’aire que limita l’entrada d’impureses a l’habitacle, un purificador d’aire en el seu interior i fins i tot una llum ultraviolada per netejar les superfícies de contacte del vehicle com ara el volant o el pom de la palanca del canvi i evitar possibles contagis en l’interior del vehicle.
Fiat encara no ha confirmat els preus d’aquests nous microhíbrids del Panda, tot i que no haurien de diferir gaire del preu de les versions de GLP ja existents al mercat, que també disposen d’etiqueta Eco i que tenen un preu base d’uns 14.000 euros, cosa que el convertirà en el cotxe híbrid (o semihíbrid) més econòmic del mercat.