Motor Nou Crossover

Fiat rejoveneix el 500L

La marca italiana actualitza el 500L, que ara passa a ser més 'crossover' que mai

Fiat rejoveneix el 500L
Ferran Vital
05/06/2017
2 min

La tendència dels monovolums europeus és la d’anar transformant-se en 'crossover', vehicles a mig camí entre un SUV, un monovolum i un turisme tradicional. El darrer fabricant europeu a sumar-se a aquest canvi de tendència ha estat Fiat, que actualitza el seu 500L.

El 500L porta cinc anys al mercat, i Fiat prepara ara l’actualització estètica i tecnològica de mitja vida del model, que en aquest cas és molt més que un 'restyling' estètic, ja que els transalpins incorporen fins un 40% de nous components en el 500L, per bé que encara sobre la mateixa plataforma existent.

Fiat 500 L "Wagon" i "Urban"

Una de les grans novetats del 500L serà el selector de modes de conducció, que permetrà tres modes diferents (anomenats Normal, Traction+ i Gravity Control) que varien la resposta i gestió tant del motor com de l’electrònica del vehicle.

Interiors Fiat 500L

L’altra gran novetat del 500L és que la seva carrosseria és ara 25 mil·límetres més elevada, i conserva els tres acabats de carrosseria, anomenats Urban, Cross i Wagon, en funció de les necessitats de cada client i la seva vocació més urbana, aventurera o familiar.

Fiat 500L Urban

Estèticament el 500L no modifica en excés el seu disseny, seguint les línies mestres del 500 original i mantenint l’essència i l’ànima de la gamma 500. Tan sols els nous fars amb tecnologia LED i els detalls cromats i reforços dels passos de roda denoten alguna lleu actualització estètica.

500L "Cross"

Pel que fa als interiors, el 500L actualitza la seva oferta tecnològica amb els sistema multimèdia Uconnect amb pantalla tàctil de set polzades de sèrie i diversos detalls estètics i de disseny propis de la gamma 500, com els colors dels entapissats i consola central, el quadre de comandaments o els logos identificatius.

Interiors 500L

A més, el 500L manté el maleter de 455 litres de les carrosseries Urban i Cross i els 638 per a la versió Wagon, que també està disponible amb set places. Pel que fa a les mecàniques, el 500L manté motors de gasolina atmosfèrics (1.4 de 95 CV) i turbo (0.9 TwinAir de 105CV), i dos dièsel (1.3 i 1.6 MultiJet de 95 i 120 CV). Els amants de les energies menys contaminants també poden disposar d’un motor amb GLP (1.4 TJet de 120 CV) i un de gas natural (0.9 TwinAir de 85 CV).

500L "Cross"

Els clients que ho desitgin també poden customitzar el seu cotxe amb els accessoris que ofereix Mopar enfocat al 500L, que per primer cop també inclouen un filtre d’aire per a l’habitacle amb funció antial·lèrgica.

El 500L arribarà els pròxims mesos als concessionaris del país amb un ventall de preus que arrenca en els 11.950€.

stats