Motor Esportius

Ferrari Monza SP1 i SP2: tradició i tecnologia en un sol cotxe

Els de Maranello tornen als orígens de la marca amb una 'barchetta' de 810 CV de potència

Ferrari Monza SP1 i SP2: tradició i tecnologia en un sol cotxe
Ara Motor
20/09/2018
3 min

Ferrari ha presentat les seves dues últimes creacions aquesta setmana a la seva fàbrica de Maranello, els Monza SP1 i SP2. Aquests dos esportius recuperen la carrosseria de tipus ‘barchetta’ típica dels cotxes italians dels anys 50 i 60 del segle passat, i és que els Monza SP1 i SP2 evoquen tradició i certa nostàlgia amb un disseny molt purista característic dels esportius biplaces lleugers italians.

Ferrari Monza SP1

Els dos cotxes es basen en la plataforma del 812 Superfast amb diverses modificacions mecàniques i estructurals per obtenir la carrosseria dels SP1 (monoplaça) i SP2 (biplaça) fins a obtenir un cotxe que segueix la recepta clàssica dels esportius descapotables italians: un morro llarg i afilat amb una estètica agressiva que no cau en el barroquisme, línies senzilles, formes sinuoses, elegants i marcades amb un toc sofisticat que no arriba a carregar el conjunt amb elements innecessaris.

Monza SP1 i SP2

El pare dels Monza SP1 i SP2 ha estat el dissenyador i arquitecte italià Flavio Manzoni, creador també del ja mític LaFerrari i actual cap de disseny dels de Maranello. Un retorn als orígens del disseny de la mà d’un purista que genera un llenguatge estètic esportiu i atemporal sense haver de recórrer a elements estètics innecessaris.

Monza SP1

On Ferrari sí que ha utilitzat el seu arsenal tecnològic és en el motor dels Monza SP1 i SP2, ja que utilitza un potent V12 situat longitudinalment sota el capó i que arriba als 812 CV i 719 Nm de parell transferits directament a l’eix posterior.

Monza SP1

Els nous Monza SP1 i SP2 prescindeixen de sostre, lluna o finestra de cap tipus, ja que la seva aerodinàmica ha estat preparada i adaptada per evitar que el vent molesti el conductor i el seu ocupant amb un sistema de cúpula protectora que Ferrari ha batejat com a Virtual Wind Shield, i que permet el màxim confort dins l'habitacle.

Interior Monza SP1

Els italians han utilitzat materials lleugers com la fibra de carboni, l’alumini i el cuir en els entapissats interiors per mantenir el pes del vehicle a ratlla, al voltant dels 1.500 quilos. Amb aquest pes i potència, els Monza SP1 i SP2 poden accelerar de 0 a 100 en poc més de dos segons i arribar als 200 km/h en 7,9 segons amb una velocitat punta superior als 300 km/h.

Monza SP2

Amb aquestes prestacions, els Monza SP1 i SP2 no amaguen la seva intenció de fer disfrutar els seus conductors i propietaris en circuits i trams revirats, i els interiors de la ‘barchetta’ transalpina queden reduïts a un exercici de disseny esportiu espartà, inspirat en el món de les carreres.

Interiors Monza SP2

Ferrari només fabricarà unes 500 unitats dels Monza SP1 i SP2, sota estricte comanda dels seus clients i a un preu que la marca encara no ha volgut fer públic, ja que no l’anunciarà abans del Saló de París, que començarà d'aquí poc més d’una setmana.

stats