Cotxe elèctric
Ara Motor

e-tron: ja és aquí el primer cotxe elèctric d’Audi

Els d’Ingolstadt presenten oficialment el primer cotxe totalment elèctric de la seva història

e-tron, arriba el primer cotxe elèctric d’Audi / AUDI Zoom

L’e-tron marca un abans i un després en la història de la marca dels anells, en convertir-se en el primer cotxe totalment elèctric dels d’Ingolstadt. Aquest ‘crossover’ elèctric de 4,9 metres de llarg, gairebé dos d’ample i 1,6 d’alt queda a mig camí d’un SUV, un monovolum i un turisme convencional, té una autonomia real superior als 400 quilòmetres i començarà a arribar al nostre mercat a finals d’any.

Vista lateral e-tron Zoom

Vista lateral e-tron / Audi

Estèticament el nou e-tron mostra un disseny elegant i auster, lluny de les estridències o rareses que sovint presenten els cotxes elèctrics. Aquest e-tron interpreta a la perfecció el disseny i el llenguatge estètic de la família Audi, amb alguns elements moderns i futuristes –com el disseny dels fars posteriors– però sense cap extravagància o disrupció exagerada, mantenint un disseny ‘mainstream’ capaç de conquerir clients als cinc continents. Tant és així que l’e-tron fins i tot conserva una calandra frontal que no hauria de necessitar, ja que no ha de refrigerar cap motor de combustió.

Vista davantera e-tron Zoom

Vista davantera e-tron / Audi

L’absència d’una mecànica convencional permet que l’e-tron disposi d’un maleter de 600 litres de capacitat i un espai extra de 60 litres més sota el capó, on tradicionalment ubicaríem el motor de combustió.

Maleter e-tron Zoom

Maleter e-tron / Audi

El nou e-tron disposa de fars led de sèrie, tot i que opcionalment podrà equipar uns fars Digital Matrix que il·luminen millor l’entorn del vehicle. Els interiors mantenen el disseny elegant i tecnològic iniciat pels nous A8 i Q8, i destaquen per un disseny elegant i minimalista amb elements tecnològics i materials de primera qualitat, presidits per les tres pantalles digitals amb reconeixement gestual, un sistema Head-up Display o diversos sistemes d’ajuda a la conducció.

Interiors e-tron Zoom

Interiors e-tron / Audi

Però potser l’element més revolucionari de l’e-tron són els nous Virtual Mirror, una opció que permet substituir els retrovisors convencionals per uns de virtuals gràcies a dues càmeres que projecten el que enregistren dins del marc de les portes de l’habitacle. Això sí, aquest sistema encara no està homologat a la Unió Europea, tot i que Audi assegura que és més segur que un retrovisor convencional, ja que no queda afectat per les inclemències meteorològiques ni corre risc de trencar-se a l’hora de maniobrar en espais reduïts, per exemple.

Una mecànica potent i ecològica

El nou e-tron utilitza dos motors elèctrics –un sobre cada eix– que desenvolupen una potència total conjunta de 355 CV (265 kWh), tot i que té una funció ‘boost’ de deu segons que permet desenvolupar més de 400 CV per fer avançaments o incorporacions. Tota aquesta potència permet que l’e-tron acceleri de 0 a 100 en 5,7 segons i tingui una velocitat punta limitada de 200 km/h.

L'e-ton fa el 0 a 100 en 5'7 segons Zoom

L'e-ton fa el 0 a 100 en 5'7 segons / Audi

L’e-tron pot recuperar energia cinètica de les frenades i les desacceleracions, però el conductor podrà modificar els paràmetres de recuperació energètica de les frenades amb tres modes que es gestionen mitjançant un botó al volant. Una d’aquestes opcions és la coneguda ‘one pedal’, que permet que el cotxe freni sol quan el conductor aixeca el peu de l’accelerador, cosa que permet 'de facto' que el cotxe es pugui fer circular amb un sol pedal un cop agafada la tècnica a base de pràctica.

Seients posteriors e-tron Zoom

Seients posteriors e-tron / Audi

A més a més, l’e-tron disposa dels modes de conducció Off-road i Sport, que modifiquen el comportament del cotxe mitjançant la gestió de la potència, la direcció i les suspensions i fan que aquest elèctric esdevingui encara més eficaç i polivalent sobre diversos ferms.

Vista posterior Zoom

Vista posterior / Audi

Les bateries d’ions de liti de l’e-tron, que pesen uns 700 quilos, queden repartides per la plataforma del cotxe i tenen una potència nominal de 95 kW, i Audi assegura que ha treballat molt en la seva seguretat ignífuga: en cas d’accident el cotxe no s'hauria d’incendiar mai.

Detall endoll e-tron Zoom

Detall endoll e-tron / Audi

Les bateries es poden recarregar en punts de recàrrega ràpida de fins a 150 kWh i en qualsevol punt de corrent altern –porta un punt de recàrrega d’onze kW de sèrie–. A més, el conductor podrà gestionar la velocitat i l'estat de càrrega del cotxe mitjançant una aplicació del telèfon.

Aquest elèctric no serà barat, i tindrà un preu base de 82.400 euros, que fàcilment superarà els 100.000 si el volem equipar al màxim amb totes les opcions possibles. La seva base serà utilitzada per la variant convencional de l’e-tron, que s’anomenarà e-tron Sportback i es presentarà a finals de l’any vinent.