Motor Saló de Ginebra

DS 9, la berlina de luxe i ecològica francesa

DS presenta la seva primera berlina de representació, un cotxe híbrid pensat per fer front a les marques 'premium' alemanyes

DS 9, la berlina de luxe i ecològica francesa
Ara Motor
25/02/2020
3 min

No és un cotxe qualsevol: es tracta d'un cotxe molt important per al grup PSA, ja que és la primera vegada que el conglomerat francès ofereix una berlina de representació de luxe, un segment fins ara vetat en què regnen els Mercedes-Benz Classe E, els BMW Sèrie 5 o l'Audi A6.

DS 9

El nou DS 9 és la versió híbrida i de luxe del Peugeot 508, un cotxe que ja hem pogut provar. Utilitzen la mateixa plataforma modular EMP2 i diversos elements modulars i mecànics comuns, però el DS 9 eleva el nivell de luxe, exclusivitat i exigència a una nova dimensió.

DS 9

La nova berlina francesa, que fa 4,93 metres de llarg, 1,83 d'ample i té una batalla o distància entre eixos de 2,90 metres (la qual cosa permet una magnífica habitabilitat), disposa d'una mecànica híbrida endollable o PHEV anomenada E-Tense, que li permet circular en mode totalment elèctric durant 50 quilòmetres. La marca assegura també que en el futur hi haurà noves opcions mecàniques que permetran millorar l'autonomia totalment elèctrica de la seva berlina estrella, però de moment no estan disponibles.

El DS 9 gariebé arriba als 5 metres de llarg

Estèticament, el DS 9 es veu un cotxe elegant, sofisticat i un punt futurista, amb una gran calandra hexagonal frontal i diversos detalls cromats associats a una línia de cintura o nervadura lateral elevada que aporta potència i agressivitat visual al conjunt. Els fars led s'insereixen en el frontal amb un afegit led vertical ja utilitzat en el Peugeot 508 i que s'ha convertit en un senyal d'identitat del grup PSA.

DS 9

La part posterior del DS 9 presenta una caiguda del pilar C progressiva que li permet disposar d'una lluna posterior sense eixugaparabrises i un maleter que li aporta una marcada forma dinàmica al seu xassís de sedan.

DS 9

Els interiors, per la seva banda, són marcadament tecnològics i exclusius: una gran pantalla tàctil central integrada dins la consola, un volant de cuir i pell, quadre de comandaments totalment digital i uns acabats amb materials de primer ordre com el cuir, la pell o l’Alcantara (similar al vellut), que permeten una sensació de luxe i benestar molt marcada.

Interior DS 9

La mecànica E-Tense del DS 9 marida un motor gasolina Pure Tech amb un propulsor elèctric, que ofereixen una potència total combinada de 225 CV amb una bateria de liti que arriba als 11,0 kWh de capacitat, gestionada per una caixa automàtica de vuit relacions.

Detall pantalla central DS 9

El motor elèctric té una potència màxima de 110 CV i un parell de 320 Nm, i té una velocitat punta màxima de 135 km/h. De fet, el nou DS 9 té diversos modes de conducció, anomenats Elèctric, Híbrid i Esportiu, que modifiquen la gestió dels motors i la seva autonomia total. A més a més, el seu carregador de 7,4 kW pot carregar el cotxe en només una hora i mitja en un punt de càrrega domèstic o públic.

DS 9

Encara no sabem quant costarà el DS 9, tot i que el seu preu serà més car que el del Peugeot 508 del qual deriva, i per tant les versions bàsiques o d'accés superaran de llarg els 40.000 euros. Encara tampoc se'n coneix la data d'arribada al nostre mercat, tot i que molt probablement caldrà esperar fins ben entrat el 2021.

stats