Muscle Cars

Dodge Charger 2024, així és el primer 'muscle car' elèctric de la història

La marca americana presenta la renovació del seu mític esportiu, que estarà disponible per primer cop en versió elèctrica però que manté els motors de combustió

Quan es diu que l'electrificació està arribant al món de l'automoció s'acostuma a parlar de vehicles normals o industrials, però generalment costa referir-se a vehicles esportius. I és que tradicionalment aquests cotxes sempre han equipat motors de combustió, sovint molt potents i amb molts cilindres. Però el que resulta evident és que, si no ho evita qualsevol font d'energia alternativa, tots aquests vehicles també hauran de ser elèctrics si volen sobreviure.

És el cas dels muscle cars, els típics esportius americans que generalment disposen de motors de gran cilindrada i elevada potència (com és el cas del Dodge Challenger Demon de més de 1.000 CV) i que al nostre país han arribat en comptagotes. Per si algú no sap de què estem parlant, potser li sonen noms com Ford Mustang, Chevrolet Camaro o el citat Dodge Challenger. Doncs bé, recentment hem sabut que aquest últim model (però adoptant el nom del seu germà gran de quatre portes Charger) s'acaba de renovar i estrenarà una versió totalment elèctrica, la primera de la història en un model així, si no tenim en compte el prototip Ford Mustang Lithium. Genialitat o sacrilegi?

Cargando
No hay anuncios

Disseny similar, però model completament nou

Dodge disposava del model Challenger en format cupè i del Charger en format quatre portes, però ara tot s'agruparà sota un mateix model: el Charger. Així doncs, es podrà escollir entre un Charger de dues o de quatre portes, però que compartiran el mateix disseny general. La marca americana ha volgut mantenir les línies mestres de disseny del seu mític muscle car, però adaptant-les als temps moderns.

Cargando
No hay anuncios

La part frontal manté les formes horitzontals, tot i que perd les dues òptiques rodones i aposta per un feix de llum LED que el travessa de banda a banda. Pel que fa al para-xocs i a les formes del capó, canvien de disseny per bé que mantenen el mateix ADN del model sortint. La vista lateral es caracteritza per les formes anguloses i per unes llandes de fins a 20 polzades, mentre que el disseny posterior s'assembla molt al davanter i opta per una forma horitzontal estreta per encabir els pilots LED.

Pel que fa al seu interior, també s'ha modernitzat i ara disposa d'un quadre d'instruments digital amb pantalla de fins a 16 polzades, d'un monitor central de 12,3 polzades que integra els serveis de connectivitat Uconnect 5 del grup Stellantis, i de diversos colors per al sistema d'il·luminació ambiental. Dodge no ha volgut renunciar completament a fer servir botons físics (especialment al volant), com tampoc a fer servir seients entapissats amb tela o cuir. I com que estem davant d'un model enorme (supera els 5 metres de longitud) la seva habitabilitat és un dels aspectes més destacables, especialment si tenim en compte que no deixa de ser un cotxe esportiu.

Cargando
No hay anuncios

Elèctric, però també de gasolina

El nou Dodge Charger fa servir la plataforma STLA Large del grup Stellantis, de manera que pot equipar una bateria de 100,5 kWh de capacitat i el sistema de càrrega de fins a 350 kW. Estarà disponible al mercat americà amb dues versions elèctriques, una d'accés anomenada R/T de 462 CV (496 si es fa servir el plus de potència) i una més potent anomenada Scat Pack de 598 CV (670 amb el plus de potència). A més, el fet de fer servir dos motors –un per a cada eix– li permet oferir tracció total, una característica molt pràctica a l'hora d'accelerar de 0 a 96 km/h (3,3 segons) o de recórrer el famós quart de milla americà, que resol en 11,5 segons.

Cargando
No hay anuncios

Però el més interessant d'aquest nou Dodge Charger 2024 és que la marca americana el continuarà oferint amb un motor de gasolina que, això sí, ha deixat de ser V8 per passar a ser biturbo de sis cilindres en línia. Anomenat Hurricane, la marca l'oferirà en versió Sixpack S.O. de 420 CV i Sixpack H.O. de 550 CV. Val a dir que, malauradament, no està prevista la seva arribada al mercat europeu, tot i que el fet de disposar de versions 100% elèctriques podria fer replantejar-se aquesta decisió al grup Stellantis.