Motor Muscle car

Dodge Challenger SRT Demon, el 'muscle car' més potent de la història

La marca nord-americana desenvolupa una versió radical del Challenger, capaç de derrotar esportius de Bugatti, Lamborghini o Ferrari

Dodge Challenger SRT Demon, el "Muscle Car" més potent de la història
Ferran Vital
15/04/2017
3 min

És la gran novetat del Saló de Nova York que se celebra aquests dies a la ciutat nord-americana. Dodge ha deixat tothom bocabadat amb la presentació del Dodge Challenger SRT Demon, la versió més potent d'un 'muscle car' que s'ha fabricat mai.

Challenger SRT Demon

El nou Challenger SRT Demon disposa d'un motor V8 HEMI de 6,2 l de cilindrada –que ja havia utilitzat– però que ara arriba als 852 CV de potència gràcies a dos potents turbos, millores en l'admissió i un nou compressor encara més gran. A més, el motor HEMI V8 compleix les restrictives normes anticontaminació dels Estats Units. El potent motor va associat a un canvi de marxes automàtic de vuit velocitats.

Motor V8 HEMI 6'2

Amb aquesta potència, el nou Challenger SRT Demon és capaç d'accelerar de 0 a 100 en 2,3 s o fer el quart de milla (uns 400 m) en 9,65 s, de manera que supera autèntics monstres com ara el Bugatti Veyron, el Ferrari LaFerrari, el Lamborghini Huracán o el Porsche GT3. A més, el Challenger SRT Demon és l'únic cotxe de producció capaç d'aixecar les rodes davanteres –com si fes el cavallet– quan es pitja l'accelerador a fons.

Igual que en el Challenger SRT Hellcat, els compradors del Demon reben dues claus, una de color negre, que limita la potència a "només" 500 CV, i una de vermella, que allibera 808 CV de potència. A més, si s'utilitza combustible d'alt octanatge (de competició), el Challenger SRT Demon pot arribar als 852 CV esmentats. Ara bé, amb qualsevol de les dues claus es pot seleccionar el mode de conducció Eco, que limita la potència del motor i la gestió de la caixa de canvis, o el mode Valet, que redueix el parell del motor i el limita a 4.000 rpm.

El Demon pot fer un "cavallet"

El Challenger SRT Demon disposa també d'uns exclusius pneumàtics Nitto Drag que milloren la tracció i aporten fins un 40% més de força en la sortida, i diverses millores electròniques i mecàniques entre les quals destaca el Drag Mode –que modifica la suspensió i el repartiment del pes per millorar la tracció i poder aixecar les rodes davanteres–, un sistema d'aire condicionat per refrigerar el motor i un bloqueig de l'eix de transmissió anomenat TransBrake.

Interiors Challenger SRT Demon

Amb aquestes credencials, queda clar que el Challenger SRT Demon no és precisament un cotxe de passeig. A Dodge ho tenen tan clar que han suprimit els seients posteriors i de l'acompanyant, els altaveus, el cablejat del sistema d'àudio, els sensors d'aparcament i fins i tot la roda de recanvi. Ara bé, els clients que demanin equipar seients d'acompanyant i posteriors els poden equipar pel preu simbòlic d'un dòlar.

Dodge Challenger SRT Demon, el "Muscle Car" més potent de la història

Dodge ja ha fet oficial el preu del seu SRT Demon, que costarà 85.000 $ (preu base). A més, tan sols fabricarà unes 3.000 unitats el 2018, cosa que n'encarirà el preu de revenda. Algunes de les unitats segurament seran utilitzades per competir a la NHRA (National Hot Rod Association), ja que el Challenger SRT Demon compleix els requisits per participar-hi –no hi hauria de tenir cap rival capaç de plantar-li cara.

stats