Damon Motorcycles aterrarà al nostre mercat el 2022
El fabricant de motocicletes esportives elèctriques ha anunciat la seva arribada al Vell Continent aquest any vinent
Damon Motorcycles és un fabricant canadenc especialitzat en motocicletes elèctriques i esportives d’alt rendiment, i tot just acaba d’anunciar la seva arribada a Europa al llarg de l’any 2022. D’aquesta manera els canadencs responen a una demanda cada cop més consolidada i extensa de motocicletes de zero emissions però altes prestacions que existeix al Vell Continent.
De fet, en el comunicat Damon Motorcycles assegura que espera “una demanda més gran a Europa que als Estats Units i el Canadà”, ja que el mercat europeu “està fent una transició més ràpida cap als vehicles elèctrics que no pas a Nord-amèrica”. En aquest sentit, els canadencs tenen definit un full de ruta que passa per una presentació de les seves motos als principals centres motociclistes d’Europa per estimular-hi la demanda. En un segon moment Damon fins i tot preveu obrir una fàbrica pròpia al continent per abastir la demanda europea i respondre a les seves especificitats.
La seva primera creació és una motocicleta anomenada Damon HyperSport, una moto elèctrica amb 215 CV de potència i una autonomia real d’entre 321 i 550 quilòmetres (en funció de si circulem per autopistes i autovies o per entorns urbans, on l’autonomia és més gran) i una càrrega tecnològica de primer ordre. A més, aquesta moto compta amb diversos sistemes de seguretat i controls de tracció per gestionar la seva potència pura. Aquesta bèstia elèctrica té, entre altres coses, un parell immediat i una acceleració que sorprendran qualsevol motard avesat a conduir motos d’alt rendiment. La Daemon HyperSport té un preu de venda al voltant dels 23.000 euros i promet una velocitat punta de 320 km/h.
Per acompanyar la HyperSport, els canadencs de Damon Motorcycles han anunciat una segona motocicleta basada en el mateix model i de la qual només fabricarà unes 100 unitats anomenada Hyperfighter Colossus, amb unes prestacions una mica inferiors. Tindrà només uns 200 CV de potència i 235 quilòmetres d’autonomia, així com una velocitat punta de 273 km/h. El seu preu de 35.000 euros, força superior al de la moto sobre la qual es basa, es justifica en la seva exclusivitat i en la seva estètica naked, que la fan encara més única i desitjable.