Dacia electrificarà el Duster

La marca romanesa ja treballa en la tercera generació del seu SUV estrella, que arribarà al mercat l’any 2024

Bigstep Concept
16/06/2022
2 min

El Duster és tot un èxit de vendes a Europa, especialment als mercats amb menys capacitat adquisitiva, com ara els dels països mediterranis. Un totcamí més o menys assequible amb un preu una mica per sota dels 20.000 euros, una estètica a la moda i una oferta mecànica racional i fiable són els responsables de l’èxit d’aquest model low cost.

Amb tot, Dacia es troba ara desenvolupant una tercera generació del Duster, que arribarà l’any 2024 i que és especialment important per a la marca romanesa, ja que el Duster és precisament el model que més marge de benefici li genera. En aquest sentit, Dacia vol anar un pas més enllà amb aquesta tercera generació i per primer cop en la història tindrà accés a les plataformes i mecàniques més modernes de l’aliança Renault-Nissan. Això vol dir, ras i curt, que el Duster de tercera generació que veurem d’aquí dos anys farà servir la nova i moderna plataforma CMF-B, que de retruc li obrirà les portes de l’electrificació amb versions híbrides i híbrides endollables.

Fins ara aquest model disposa de dues versions mecàniques amb motors de gasolina i una de GLP o gas liquat de petroli. Això canviarà radicalment en la nova generació del SUV de Dacia, ja que la marca inclourà el modern motor gasolina 1.3 TCe de 130 CV, una versió semihíbrida o mild hybrid amb el motor gasolina 1.3 TCe de 150 CV, una versió GLP amb el mateix bloc 1.3 TCe i com a gran novetat una versió híbrida autorrecarregable o HEV que farà servir el motor 1.6 TCe de quatre cilindres que ja fan servir altres models del grup, com ara el Renault Captur. A més, Dacia mantindrà les versions 4x4 de tracció total en els models més potents i oferirà un canvi automàtic de sis relacions de tipus EDC de doble embragatge. En canvi, deixarà d’oferir els motors dièsel que encara ven actualment i que desapareixen definitivament amb l’arribada del nou model.

Més enllà de les millores mecàniques, l’accés a la nova plataforma CMF-B del grup Renault-Nissan també permetrà al nou Duster equipar-se amb les últimes innovacions tecnològiques i de connectivitat, a banda dels sistemes de seguretat i conducció autònoma de nivell 2 que ja tenen altres models, com els seus cosins de grup automobilístic Nissan Qashqai i Renault Austral. Tot i que el Duster de tercera generació serà sensiblement més car que el model actual, seguirà un esglaó per sota dels Qashqai i Austral abans esmentats, la qual cosa vol dir que el preu de les versions d’accés se situarà al voltant dels 23.000 o 24.000 euros i que les versions més cares i equipades tindran un topall de preu al voltant dels 32.000 o 33.000 euros.

stats