Cupra Tindaya, un prototip elèctric molt volcànic
Els del Baix Llobregat presenten a l'IAA de Múnic un model disruptiu que vol marcar un abans i un després en el llenguatge estètic de la marca

Cupra ho ha tornat a fer. El nou Tindaya –nom inspirat en un volcà de l’illa canària de Fuerteventura– és la culminació del camí en solitari de la marca per separar-se de Seat i construir la seva pròpia identitat, i vol seguir els passos de l’èxit del Formentor, el Born, el Terramar i el Tavascan. Anem a pams, però: el Tindaya és el prototip d’un futur model elèctric de Cupra, que avança les solucions tècniques, el disseny i la identitat visual de futur de la marca del Baix Llobregat.
A grans trets, el Tindaya és un SUV de 4,72 metres de llarg i una carrosseria cupè caracteritzada per ser angulosa i radical, amb predomini de les formes geomètriques triangulars, les línies rectes i uns nous grups òptics que prometen ser un senyal d’identitat de la marca. El Tindaya és un model gros, amb llandes de 23 polzades, un capó afilat i allargat i unes mides contundents, d’aquelles que impressionen els compradors. Però un dels elements més revolucionaris d’aquest prototip és el disseny de la seva part posterior, amb uns fars molt marcats, una cintura elevada i els pilars C o muntants posteriors que cauen lentament sobre el maleter generant una imatge estilitzada, poderosa i esportiva.
L’altre element diferencial del prototip de Cupra és la seva voluntat orgànica, ja que fa servir materials nous com la fibra de lli per substituir la fibra de carboni, entapissats d'origen vegetal per als espectaculars seients de l'interior, noves microfibres de bronze encerades o peces d’alumini realitzades per impressores 3D.
Segons afirma la marca, el Tindaya és un vehicle viu, orgànic, que respira i que vol crear un vincle entre el conductor i la màquina. Per fer-ho, els seus interiors combinen elements innovadors, com ara l’absència d’un pilar B o central per generar un espai més diàfan als seus ocupants, i una estructura pensada per integrar de manera ergonòmica el conductor i la resta d’acompanyants al vehicle, consolidant una mena d’organisme viu que esdevé la suma dels humans i la tecnologia. La marca assegura també que el Tindaya pot canviar el so i el sistema d’il·luminació interior en funció de l’estat d’ànim del conductor i dels seus acompanyants. També presenta un quadre de comandaments totalment digital i adaptable a les preferències i les configuracions desitjades pels seus ocupants.
Un exercici estilístic de primer ordre
El Tindaya és una declaració d’intencions i una mostra de la capacitat tècnica i tecnològica de la marca de Martorell. Ha estat dissenyat i desenvolupat pel centre tècnic expressament per demostrar a grans trets el potencial del full de ruta de Cupra com a marca independent. El fet de ser un prototip tipus show car fa que no vagi acompanyat de cap proposta mecànica, més enllà d’afirmar que el seu sistema de propulsió serà totalment elèctric.
No sabem del cert si el Tindaya acabarà esdevenint un model de producció real o si tan sols és l’avançament del nou estil que caracteritzarà la marca Cupra en el futur, però l’acollida que ha tingut a l’IAA de Múnic (el gran esdeveniment europeu del darrer terç de l’any) convida a ser optimista en relació amb el futur del model i de la marca.