Motor Vendes cotxes

Augmenten les vendes de cotxes de segona mà

Durant el 2021 es van registrar més vendes de cotxes d’ocasió, segona mà i km 0, un fet que contrasta amb les males xifres de venda de cotxes nous

Vendes cotxes
16/01/2022
2 min

La crisi de subministrament dels microxips no ha afectat només el mercat de cotxes nous ensorrant una part de les vendes davant la impossibilitat d’entregar cotxes al ritme que demanava el mercat, sinó que també ha alterat el mercat de vehicles d’ocasió i de segona mà, que va créixer un 9% al mercat espanyol respecte a les xifres de l’any anterior.

L’augment de la demanda i l'interès en els vehicles de segona mà, d’ocasió i seminous o de km 0 ha provocat, al seu torn, un increment significatiu del preu d'aquest segment de vehicles, per la incidència de la mencionada demanda creixent en un mercat amb una oferta estable i que no ha crescut significativament els últims mesos.

Segons apunta un informe de l’Associació Nacional de Comerciants de Vehicles (ANCOVE), al llarg del 2021 a Espanya es van vendre gairebé dos milions (1.989.662) de cotxes de segona mà i es van recuperar uns valors similars als dels anys immediatament anteriors a l’esclat de la pandèmia. Els vehicles de segona mà més venuts han sigut turismes, totcamins o furgonetes amb motors dièsel, que han significat un 59,3% del total de vendes i més d’un milió (1.180.000) d'interaccions.

A l'altre costat de la balança trobem un augment espectacular de les vendes de cotxes d’ocasió amb mecàniques híbrides endollables o PHEV, que van créixer fins a les 10.285 unitats, un 92% més que les xifres del 2020. Els híbrids convencionals han seguit creixent en el mercat de segona mà fins a arribar a superar les 35.000 unitats venudes al llarg del 2021.

Segons apunta ANCOVE, les vendes de cotxes d’ocasió i de segona mà seguiran creixent, tot i que de manera més modesta, al llarg del 2022 i el 2023, fins a superar el coll d’ampolla que ha suposat la crisi dels microxips i el llarg temps d’espera actual per rebre un vehicle nou, que de vegades pot arribar a ser de fins a nou mesos.

L’especificitat catalana

Per comunitats autònomes cal destacar l’augment del mercat de cotxes de segona mà a la Comunitat de Madrid, que va registrar un increment superior al 19% respecte a les xifres de l’any precedent. Catalunya, en canvi, se situa en l'última posició estatal al registrar un modest increment del 3,2% en el rànquing de vendes de cotxes d’ocasió i de segona mà respecte a les xifres del 2020. 

El relatiu poc creixement del mercat de vehicles d’ocasió a Catalunya s’explica també en part per l’escassa oferta disponible, pel fet que molts possibles compradors encara tenen dubtes sobre quin tipus de vehicle comprar per por a futures restriccions ambientals i perquè històricament ja hi havia hagut una presència i tradició prou important de compra i venda de cotxe de segona mà al territori català, cosa que ha fet que l'augment d'aquest mercat al llarg del 2021 a Catalunya no hagi sigut gaire superior al d'altres anys.

stats