Reportatge
Motor  /  Novetats 22/12/2019

Els 10 cotxes elèctrics més esperats del 2020 (per a totes les butxaques)

L’any vinent estarà farcit de novetats en el segment dels cotxes elèctrics, en què les grans marques volen jugar les seves millors cartes

Ferran Vital
9 min
I per fi, aquí està l’ID.3: fins a 500 quilòmetres d’autonomia per 30.000 euros

Un any més la transició cap al cotxe elèctric i de zero emissions avança amb pas ferm i decidit. Les grans marques preparen un desembarcament important de cotxes nous amb preus que oscil·len entre els 18.000 i els 100.000 euros. Descobrim quines seran les novetats que veurem circular per les nostres carreteres aquest 2020, sense oblidar el rànquing dels 5 cotxes elèctrics més barats del mercat que podem adquirir encara avui.

Honda e (34.800 euros)

L’Honda e és un petit cotxe elèctric urbà d’estil retro o vintage que ha sigut molt ben acollit per la crítica especialitzada i el públic en general. El fet de prescindir de retrovisors convencionals, i haver-los substituït per càmeres i pantalles integrades als panells de les portes, o la seva estètica simpàtica i juganera, l’han convertit en un dels models més esperats dels últims temps.

Honda e

El nou Honda e de 100 kW (136 CV de potència convencionals) tindrà un preu base de 34.800 euros al nostre mercat, però un cop aplicats els descomptes i les ajudes institucionals com el Pla Moves, amb un pressupost de 45 milions d’euros per incentivar la compra d’un cotxe elèctric, el preu final serà de 29.300 euros a l’estat espanyol.

Honda e Prototype

La seva autonomia final serà superior als 200 quilòmetres, més que suficients per a un ús urbà i diari del vehicle, i té l’atractiu del seu sistema de càrrega ràpida, que permetrà recuperar el 80% de l’autonomia del cotxe en només mitja hora. Per si faltava alguna raó, l'Honda e serà un cotxe de tracció posterior, cosa que el farà més divertit i reactiu al volant.

Mini Cooper SE (33.950 euros)

El primer Mini de zero emissions utilitza un motor elèctric de 184 CV i 270 Nm de parell que envia la potència a l’eix davanter (com qualsevol altre Mini) i promet una autonomia de fins a 270 quilòmetres gràcies a les seves bateries de liti amb 32,6 kWh de capacitat.

Mini Cooper SE, el primer Mini elèctric de la història

Elèctric o no, l’element que històricament ha caracteritzat els Mini ha sigut el dinamisme, i aquest Cooper SE no n'és cap excepció. El fet de col·locar les bateries del cotxe a terra permet que el centre de gravetat sigui extraordinàriament baix, i això afavoreix la tracció i estabilitat d’un cotxe pensat per passar-s'ho bé al volant. De fet, aquest Cooper SE pot accelerar de 0 a 100 en 7,3 segons i té una velocitat punta de 150 km/h, cosa que assegura diversió al volant.

Mini Cooper SE

El Cooper SE es pot carregar en qualsevol endoll domèstic, en punts Wallbox i en llocs de càrrega ràpida de fins a 50 kW, on pot recuperar el 80% de la càrrega energètica en només trenta-cinc minuts d’espera. El preu final (descomptes promocionals a banda) a l’estat espanyol serà de 33.950 euros.

Seat Mii Electric (19.000 euros)

El nou Mii Electric utilitza un propulsor elèctric de 61 kW de potència, l’equivalent a uns 82 CV convencionals, i té un parell màxim de 210 Nm, cosa que li permet accelerar de 0 a 100 en 12 segons i assolir una punta de velocitat de 130 km/h. A més, tindrà unes bateries de 36,8 kWh de capacitat, que li permeten arribar a una autonomia de 265 quilòmetres, i un sistema de recàrrega ràpida que pot alimentar el 80% de la capacitat en només mitja hora.

Mii Electric: qui ha dit que els cotxes elèctrics són cars?

El preu de venda final serà d’uns 19.000 euros, cosa que el converteix en un dels cotxes elèctrics més assequibles del mercat. Tot i el seu preu relativament baix, el Mii Electric s’orientarà al sector del cotxe compartit o car sharing en entorns bàsicament urbans.

Volkswagen ID.3 (30.000 euros)

El nou ID.3 estrena el nou logo de Volkswagen i té un llenguatge estètic no gaire diferent del que es podia intuir sota el seu camuflatge. Aquest model fa 4,26 metres de llarg, 1,81 d’ample i 2,76 d’alt, unes mides força semblants a les d'un Golf convencional. A més, el nou cotxe elèctric alemany presenta un maleter de 385 litres de capacitat i el pes mínim és de 1.719 kg.

Volkswagen ID 3

Mecànicament, aquest ID.3 tindrà una potència de 204 CV i tres nivells d’autonomia fixats en 330, 420 i 550 quilòmetres, unes xifres que el fan més que raonable i aprofitable per a un ús urbà i diari. Les bateries, de 45, 58 i 77 kWh, respectivament, es carreguen al 80% en tan sols trenta minuts en un lloc de càrrega ràpida de 100 kW.

Volkswagen ID.3

A la cúpula de Volkswagen estan convençuts que l’ID.3 serà un autèntic èxit de vendes, tal com demostren els més de 20.000 clients que ja han pagat per reservar-ne un al Vell Continent. I és que les versions bàsiques de l’ID.3 tindran un preu de compra inferior als 30.000 euros, un detall que animarà les vendes d’aquest compacte elèctric.

Seat el-Born (30.000 euros)

El nou el-Born no és ben bé un turisme convencional ni un SUV: és una mena de crossover o vehicle elevat, pensat per entrar a l'habitacle i sortir-ne o carregar el maleter amb facilitat i oferir un espai interior prou diàfan per cobrir les necessitats de la major part dels conductors. A alguns també ens ha semblat reconèixer-hi algun detall estètic que ens recorda l'Altea, el monovolum compacte ja desaparegut del fabricant del Baix Llobregat.