Cotxe elèctric
Motor 09/07/2021

El cotxe assequible de Tesla serà una realitat el 2023

El Tesla més barat, que es podria dir Model 2, es fabricarà a Europa i a la Xina i té en el punt de mira els Volkswagen ID.3 i Cupra Born

2 min
Tesla assequible

Ja fa temps que Tesla està treballant en un vehicle elèctric de masses, urbà, popular i a un preu assequible –que no necessàriament vol dir barat– al voltant dels 25.000 dòlars, però ara un reportatge de la revista britànica Autocar apunta que aquest model serà una realitat l’any 2023 i que arribarà per rivalitzar amb el Volkswagen ID.3, el model elèctric compacte de la Baixa Saxònia que s’està convertint en el líder i referent del mercat de zero emissions a Europa.

El president de la companyia, Elon Musk, ha promès l’arribada d’aquest cotxe assequible durant el Tesla Battery Day, i n'ha fixat el preu final per sota dels 25.000 dòlars, uns 21.000 euros al canvi actual. Aquest preu seria molt més competitiu que el del Model 3 actual, que en les seves especificacions bàsiques i d’accés es dispara fins als 49.000 euros (descomptes promocionals i ajudes institucionals a banda), cosa que l’allunya de bona part de possibles compradors interessats en la mobilitat de zero emissions.

La clau de volta d’aquest futur Tesla assequible ha de ser el seu paquet de bateries. Els californians ja treballen en nous models de bateries un 35% més petites, lleugeres i barates, a banda de més potents i que ofereixen més capacitat d’autonomia. El fet de disposar de bateries més petites i lleugeres també permetrà que el cotxe necessiti motors menys potents i presenti unes mides més contingudes, similars a les dels ID.3 o Cupra Born, més adequades al mercat europeu. Tot i ser més petites, les bateries han de permetre una autonomia mínima d’uns 400 quilòmetres, segons va apuntar el mateix Elon Musk.

Pel que fa a la conducció autònoma, l’altre gran cavall de batalla de Tesla, sembla ser que el futur cotxe assequible dels californians aprofitarà l’Autopilot que ja fan servir els Model X, Model S i Model 3, aprofitant les tecnologies i elements tecnològics ja desenvolupats per la marca, i que per tant seguirà sent un cotxe de nivell 2 o 3 en l’escala de conducció autònoma.

Per acabar, aquest vehicle, amb un nom encara per decidir –tot i que algunes fonts especulen amb Model 2 o Model 1– es fabricarà a la nova gigafàbrica de Berlín per cobrir la demanda europea, i a la de Xangai, a la Xina, per cobrir la demanda asiàtica.

stats