Dièsel
Motor Novetats 27/02/2018

Les ciutats alemanyes podran prohibir la circulació dels cotxes dièsel

El Tribunal Administratiu Federal falla a favor de les restriccions de circulació de les ciutats de Düsseldorf i Stuttgart

Ferran Vital
2 min
Les ciutats alemanyes podran prohibir la circulació dels cotxes dièsel

La batalla judicial entre el govern federal alemany i els principals consistoris del país ha patit un autèntic cop d’efecte amb la resolució judicial del Tribunal Administratiu Federal que falla a favor de les prohibicions de circulació dels cotxes dièsel més antics -i per tant més contaminants- de les ciutats de Düsseldorf i Stuttgart, dues de les ciutats amb índex de contaminació més elevats d’Alemanya.

Els jutges consideren que totes dues ciutats poden restringir la circulació dels cotxes dièsel més antics per evitar la contaminació i l’emissió de gasos nocius als seus nuclis habitats. Aquesta decisió, que afectarà a 12 milions de cotxes només a Alemanya, és un contratemps inesperat pel govern de la cancellera Angela Merkel, que sempre s’havia mostrat reactiu a les prohibicions de circulació.

A qui afecta aquesta prohibició?

Els vehicles que patirien restriccions a la circulació són els dièsel Euro-5 o anteriors, és a dir, fabricats abans del mes de setembre de 2014. Les mesures no seran immediates i no entraran en vigor abans de l’1 de setembre de 2019.

Ara el govern federal i els principals fabricants del país -que avui han patit fortes caigudes a la borsa- tenen por d’un possible efecte contagi de les prohibicions, ja que fins a 70 ciutats alemanyes superen els límits màxims de diòxid de nitrogen (NO2) i una eventual prohibició podria afectar als més de 12 milions de cotxes dièsel matriculats a Alemanya i que són anteriors al mes de setembre de 2014.

La ‘batalla del dièsel’, com ja l’anomenen alguns mitjans alemanys, amaga les rivalitats polítiques dels grups ecologistes alemanys i la CDU de Merkel, i alerta la totpoderosa indústria automobilística del país, amb més de 800.000 treballadors i una facturació anual d’uns 450.000 milions d’euros. De fet Stuttgart, una de les ciutats que vol prohibir la circulació dels dièsel més antics, és el bressol i seu actual de dues de les marques automobilístiques més potents de tot el món, Porsche i Mercedes-Benz.

stats