Citroën retira el Grand C4 SpaceTourer
La marca francesa anuncia el final de la producció del popular monovolum que ha fabricat a Vigo els últims 16 anys
L’auge dels SUV i totcamins ha comportat la decadència dels monovolums, els vehicles de tall familiar per excel·lència que eren els reis hegemònics a Europa ara no fa pas tants anys. I de tots els fabricants de monovolums Citroën ha sigut el que més èxit ha obtingut en aquest segment, amb més de 4,5 milions de monovolums venuts a Europa els últims 30 anys.
El Citroën Grand C4 SpaceTourer ha sigut, possiblement, un dels millors monovolums que s'han fabricat mai en la història d’aquest tipus de vehicles. El model actual va començar a fabricar-se l’any 2006 a la planta gallega de Vigo, on ha estat present ininterrompudament durant els últims 16 anys, amb dues generacions del model. Aquest era l'últim supervivent d’una espècie única, ja que el C4 Picasso (hereu del Xsara Picasso) es va deixar de fabricar l’any 2018, i el C3 Picasso s’ha reconvertit ara en el C3 Aircross.
De fet, l’espai que fins ara ocupava el Grand C4 SpaceTourer quedarà orfe dins la gamma de Citroën, ja que els C5 Aircross o C5 X no són ben bé el mateix perfil de vehicle, perquè són més aviat totcamins o crossovers, i els e-Berlingo i e-SpaceTourer són més furgonetes que no pas monovolums. Després d’anys amb els Picasso abans esmentats i altres models com el C8, sembla que els francesos han decidit retirar-se d’aquest segment històric del qual van arribar a ser grans abanderats.
Els temps han canviat (també dins de Citroën) i els monovolums han perdut bona part del seu públic objectiu, malgrat oferir un equilibri gairebé imbatible entre preu, prestacions, espai i habitabilitat i ser la carrosseria més lògica i racional per al gran públic familiar o esportiu (és a dir, per portar-hi bicicletes o uns esquís, per exemple). A més, les seves mecàniques de combustió –sobretot els mítics motors dièsel HDI de la marca– també han perdut la popularitat i el favor del gran públic.