Citroën presenta el C5 Aircross
El SUV francès arriba al mercat europeu un any després de la seva aparició a la Xina
Un totcamí amb tres places individuals als seients posteriors, seients amb escuma addicional i un maleter de 720 litres en tan sols 4,5 metres de llarg i 1,8 d’ample. Citroën apunta al regnat dels Volkswagen Tiguan i Seat Ateca amb un producte totalment nou, amb quatre opcions de motorització i una variant híbrida endollable en desenvolupament i que arribarà al mercat en un futur no gaire llunyà.
El nou C5 Aircross substitueix el C4 Aircross amb una plataforma totalment nova. De fet el nou totcamí francès utilitza la plataforma EMP2 del grup PSA que ja utilitzen els Peugeot 3008 i 5008 i l'Opel Grandland X que tant ens han agradat. Per tant, el flamant C5 Aircross apunta al lideratge d’un segment on no abunden els SUV amb ànima de monovolum.
I és que la comoditat i l’habitabilitat són les dues cartes guanyadores del C5 Aircross. El fet de disposar de tres seients individuals amb regulació individual en profunditat el converteix en una opció més que interessant en un segment que semblava girar l’esquena a les famílies amb fills, sense voler abandonar l’essència del disseny futurista i avantguardista que caracteritza Citroën.
A més, el nou C5 Aircross fa una important aposta tecnològica amb uns interiors ergonòmics i tecnològics on destaquen la pantalla tàctil central de 12 polzades amb navegador amb gràfics en 3D i un carregador de mòbil sense fils, a més de control de creuer adaptatiu, sistema de manteniment de carril, assistent d’aparcament amb càmera zenital i un nou sistema Start&Go.
Per acabar, Citroën oferirà quatre opcions mecàniques del nou C5 Aircross amb dos motors gasolina (1.2 PureTech de tres cilindres i 1.6 PureTech de quatre cilindres), amb potències de 130 o 180 CV, i dos dièsels de quatre cilindres (1.5 BlueHDI i 2.0 BlueHDI) amb idèntiques potències. Tot i que no existirà cap versió de tracció integral (totes les mecàniques són de tracció davantera) el C5 Aircross disposarà de diversos modes de conducció amb Grip Control i fins i tot un sistema de descens anomenat Hill Assist.
De cara a l’any 2019 Citroën inclourà una versió híbrida 'plug-in' o endollable, amb 60 quilòmetres d’autonomia en mode totalment elèctric i una potència total combinada de 230 CV.