Motor Motors

BMW no renunciarà als motors de sis i vuit cilindres en l’era de l’electrificació

La marca bavaresa ha anunciat que les mecàniques de combustió d’alta cilindrada es mantindran vigents com a mínim fins al 2030

Detall motor M3
09/11/2021
2 min

BMW és una de les marques que més ha treballat el procés d’electrificació dels seus cotxes, ja sigui en format elèctric, com els i3, híbrids endollables o PHEV, els 320e o 330e, i fins i tot vehicles experimentals d’hidrogen com l’iX5.

Tot i els avenços cap a models més sostenibles en l’era de l’electrificació, BMW també ha anunciat que no renuncia als seus icònics motors V8 o de vuit cilindres en V i sobretot els 6L o sis cilindres en línia, un dels grans clàssics de la marca bavaresa. Així ho ha confirmat Markus Flasch, responsable dels models més esportius i d’alta gamma de la marca en una entrevista amb la revista alemanya Motor und Sport.

Segons apunta Flasch, la nova normativa Euro7, que entrarà en vigor d'aquí a un parell d’anys i serà molt més restrictiva que l’actual Euro6, encara permetrà la supervivència dels motors V8 i de sis cilindres en línia de la marca. "Hem trobat solucions tècniques per mantenir el nostre motor de sis cilindres en línia per permetre que estigui vigent com a mínim fins a finals d’aquesta dècada”, ha assegurat en aquest sentit.

Pel que fa als motors V8 que actualment fan servir models com els M5, els X5 M i X6 M o el futur X8 M, l’alt directiu ha anunciat que la solució passaria per algun tipus d’hibridació amb mecàniques elèctriques per mantenir sota control els límits d’emissions dels vehicles. D’aquesta manera, BMW es desmarca d’altres fabricants com Mercedes-Benz, que ja han començat a eliminar els seus motors de sis i vuit cilindres i a substituir-los per motors 2-0 de quatre cilindres maridats amb motors elèctrics.

Finalment, Flasch ha confirmat un detall tècnic del nou BMW M4 CSL, la versió més lleugera i radical de l’esportiu cupè de Munic: pesarà uns 100 o 120 quilos menys que el model de sèrie.

stats