BMW M4 Competition Cabrio, 540 CV a cel obert
La marca bavaresa recupera la capota de lona per a l'evolució més radical de la seva berlina cupè en format descapotable

BMW aprofita que s’acosta l’estiu per presentar la versió descapotable del seu prestacional M4 Competition, un model amb motor gasolina de sis cilindres en línia que arriba als 510 CV de potència associat de sèrie a un sistema de tracció integral xDrive, que es presenta amb una preciosa carrosseria descapotable amb capota de lona.
La gran novetat d’aquest M4 Competition Cabrio és, precisament, el fet de substituir el sostre dur retràctil per un de lona, més lleuger i que ocupa menys espai, fet que permet un estalvi de pes significatiu i sobretot guanyar més espai al maleter, que ara arriba als 385 litres de capacitat, 80 més que el seu predecessor.
El nou sostre de lona es pot activar a una velocitat de fins a 50 km/h i triga uns 18 segons en obrir o tancar del tot el mecanisme. Ara bé, la major part del temps aquest M4 Competition Cabrio voldrà circular a més de 50 km/h, ja que els seus 510 CV de potència i 650 Nm de parell fan que aquest model pugui accelerar de 0 a 100 km/h en només 3,7 segons, i que arribi als 200 km/h des d’aturat en només 13,1 segons.
El nou M4 Competition Cabrio només es pot associar a un canvi automàtic Steptronic de vuit relacions i al sistema de tracció integral xDrive, la qual cosa vol dir que no hi haurà la possibilitat d’adquirir aquest model amb un sistema de tracció posterior. Això sí, el sistema xDrive permetrà desconnectar electrònicament el mode 4WD o tracció a les quatre rodes per un mode 2WD que enviarà tot el parell disponible a les rodes posteriors, de manera que esdevindrà de facto un cotxe de tracció posterior. Aquest és un punt molt sensible per als aficionats més puristes, que també veuran amb satisfacció el fet que el cotxe disposi d’un sistema d’escapament específic amb vàlvules de papallona que permeten gaudir d’un so únic, a l’altura del plantejament del cotxe.
Aquesta nova generació de l’esportiu bavarès també incorpora un nou sistema de control de tracció anomenat M Traction Control i que permet escollir entre deu nivells de control de tracció, ordenats de més a menys intrusius. A més el cotxe incorpora de sèrie dues funcionalitats anomenades M Drift Analyser i M Laptimer que recullen informació i analitzen la nostra destresa a l’hora de fer derrapar el cotxe o fer una volta ràpida en un circuit, entre altres.
Més enllà de la seva estètica espectacular, el nou M4 Competition Cabrio disposa d’una pila d’accessoris i elements de personalització que el converteixen en un cotxe encara més espectacular, com ara la possibilitat d’integrar seients esportius de carboni, frens carbonoceràmics més resistents a la fatiga i diverses opcions més que permeten ajustar el cotxe al gust del client, sempre que pugui assumir la factura final.
I és que el nou BMW M4 Competition Cabrio és un cotxe car que situarà el preu del seu model d’accés a partir dels 120.000 euros. Les primeres unitats arribaran al nostre mercat a partir del mes de setembre.