Cotxe elèctric

Bentley fa marxa enrere en la cursa pel cotxe elèctric

La mítica marca britànica recalcularà el seu pla d’electrificació a causa d’una demanda “que encara no és prou forta”

Bentley ha decidit repensar el seu full de ruta al voltant dels cotxes elèctrics i el procés de sostenibilitat de la marca i oferirà cotxes amb motor de combustió més enllà de l’any 2030, de manera que cancel·la així el projecte Beyond100, pel qual projectava esdevenir un fabricant 100% elèctric a partir de l’any 2030.

Cargando
No hay anuncios

La decisió de Bentley, confirmada pel CEO de la marca, Frank-SteffenWalliser, al mitjà especialitzat Autocar, respon a una “demanda insuficient dels clients del segment de luxe”, que obliga a repensar l'estratègia de futur. Segons apunta el mateix Walliser, “Bentley vol esdevenir una marca elèctrica, però necessita que els seus clients l’acompanyin en aquest procés”. Dit d’una altra manera, Bentley no vol fabricar cotxes que no vulgui comprar ningú, i per això continuarà apostant pels models actuals amb motors de combustió com a mínim fins a l’any 2035.

Una decisió de grup

Arribats a aquest punt convé recordar que Bentley és una marca més del grup Volkswagen, i mentre les marques generalistes del grup –com Volkswagen, Skoda i Cupra– continuen creixent en el segment elèctric, la realitat és que les marques aspiracionals –com Audi i Porsche– i les de luxe –com Lamborghini i Bentley– han decidit adequar la seva estratègia elèctrica al ritme de demanda dels seus compradors. 

Cargando
No hay anuncios

De fet, Bentley comparteix plataformes, tecnologies i mecàniques amb altres models d’Audi, Porsche i Lamborghini, i això condiciona el desenvolupament de nous models de la marca i limita la possibilitat de crear models totalment elèctrics només per a Bentley. Al llarg dels darrers mesos, Audi i Porsche ja han anunciat una modificació en la seva estratègia elèctrica que ha acabat condicionant de manera decisiva Bentley.

La gamma actual de Bentley inclou els models Bentayga, Continental i Flying Spur, uns cotxes que ofereixen potents motors de combustió que es venen especialment bé als mercats nord-americà i de l’Orient Mitjà, dos escenaris on la demanda de motors de combustió continua sent especialment alta. Europa, en canvi, fa temps que ja no és el mercat principal de la marca britànica, i els nous llindars d’emissions fixats per la UE no són un element central per a la viabilitat financera de la marca.