Barcelona elimina la gratuïtat d'aparcament per als vehicles amb etiqueta 0
A partir d'avui mateix els vehicles elèctrics i híbrids endollables hauran de pagar per estacionar tant a l'àrea verda com a l'àrea blava
Fins avui mateix els vehicles amb etiqueta 0, és a dir tots els automòbils elèctrics o híbrids endollables amb una autonomia en mode elèctric superior a 40 quilòmetres, disposaven d'una bonificació per aparcar als carrers de Barcelona que arribava al 100% a l'àrea blava i que representava haver de pagar tan sols 0,50 euros per hora a l'àrea verda.
Però aquesta gran bonificació ha passat a la història, ja que avui mateix, dia 1 de febrer del 2025, han entrat en vigor les noves tarifes ambientals de l'estacionament regulat a la via pública de Barcelona. Aquestes preveuen que els vehicles amb etiqueta 0 passin a pagar el 50% del cost de les zones verdes i blaves, donant com a resultat tarifes d'entre 1,15 i 1,25 euros per hora a l'àrea blava i d'entre 1,40 i 1,50 euros per hora a l'àrea verda.
La resta de vehicles amb etiquetes ECO, C, B o sense etiqueta mantenen les mateixes tarifes del 2024, de manera que continuen havent de pagar des dels 2,25 euros dels cotxes amb etiqueta ECO a la tarifa B de l'àrea blava fins als 4,25 euros dels cotxes sense etiqueta a la tarifa A de l'àrea verda.
Com queden les tarifes d'aparcament a la ciutat de Barcelona
Segons apunta l'ajuntament, aquesta actualització de tarifes pretén contribuir a l’ordenació del trànsit, millorar la qualitat de vida dels barcelonins i disminuir el cost social de la mobilitat per la contaminació i la congestió, i la intenció és dissuadir d’un ús excessiu del vehicle privat i de l'estacionament de llarga durada.