SUV híbrid
Motor Novetats 08/03/2022

Austral, el nou SUV electrificat de Renault que vol assaltar el mercat

La marca del rombe presenta finalment el seu nou totcamí compacte i electrificat, que vol convertir-se en un dels nous referents del seu segment

4 min
Renault Austral

Amb la lliçó apresa del Kadjar, un totcamí pràctic i ben fet que mai va acabar de fer-se un lloc al mercat, Renault torna a la càrrega al segment dels SUV compactes amb el nou Austral, el substitut del defenestrat Kadjar i que aspira a fer oblidar ràpidament el seu predecessor. La nova Renault de Luca de Meo confia que l’Austral esdevingui un dels pilars de la marca i que ompli el buit del segment C que fins ara havien ocupat el Kadjar i... el Mégane. Sí, ho heu llegit bé. El full de ruta de Renault passa per reconvertir el Mégane en un cotxe només elèctric i confiar que el nou Austral i les seves mecàniques electrificades esdevinguin el pal de paller de les vendes de la marca.

Renault Austral

Per fer-ho, Renault ha confiat en la plataforma CMF-CD, que ja fa servir el Nissan Qashqai que vam poder provar ara fa uns mesos. Ara bé, a diferència del que va passar amb el Kadjar, un model fagocitat justament pel Nissan Qashqai, el nou Austral apunta a un públic una mica diferent del del rei dels totcamins compactes, amb una estètica diferent i més sofisticada i una gamma de motors pròpia, caracteritzada per les mecàniques híbrides i híbrides lleugeres o mild hybrid sempre associades amb motors gasolina.

Anem a pams, però. El primer que cal destacar del nou Austral és la seva planta i presència física, molt més elaborada i sofisticada que la que oferia el seu predecessor Kadjar. Ara l’Austral té una presència i personalitat pròpies, allunyades de les del Qashqai, i això el mercat ho haurà de validar amb bones xifres de vendes. Amb 4,51 metres de llarg, 1,83 d’ample i 1,62 d’alçada, el nou Austral ofereix un maleter d’uns 500 litres de capacitat, ampliables en funció de la posició de la segona filera de seients i de la versió mecànica que faci servir.

Detall segona filera i maleter
Detall segona filera i maleter

L’Austral es veu poderós i musculat gràcies a una línia de cintura elevada, els potents passos de roda protegits amb plàstic negre, els nous grups òptics davanters i la seva gran calandra frontal. Però sense cap mena de dubte són les nervadures davanteres i laterals, acompanyades dels plecs de la seva carrosseria, les que defineixen el caràcter d’aquest model.

Els interiors del nou Austral també són un espai digital i tecnològic, presidit per una pantalla tàctil central de 12 polzades i un quadre d’instruments horitzontal de 12,3 polzades unides entre elles per generar un gran espai digital en forma de lletra L. A això cal sumar-hi un pràctic head-up display de 9,3 polzades i un volant amb una forma lleugerament aixafada o rectangular amb un diàmetre més petit del que fins ara estàvem acostumats en els Renault. Aquest és un cotxe connectat que destaca pels serveis connectats en xarxa de l’aplicació de Renault, compatible amb els telèfons iPhone i Android, i que fa servir força les aplicacions de Google, com ara el pràctic i popular Google Maps en la funció de navegador. L’Austral queda connectat a la xarxa mitjançant una targeta SIM 4G durant els cinc primers anys d’ús del cotxe, i després serà possible renovar la connexió amb Renault o vincular-la al wifi del nostre telèfon mòbil, si ho desitgem.

Interiors Renault Austral

En el capítol de seguretat cal apuntar que el nou Austral compta amb elements com el control de creuer actiu, el detector d’angles morts i la prevenció de sortida després de maniobrar per sortir d’un estacionament, el sistema de frenada automàtica o el sistema de manteniment de carril amb nivell 2 de conducció autònoma.

Una mecànica electrificada

Pel que fa a la mecànica, el nou Austral comptarà amb quatre opcions gasolina híbrides en diferents formats i potències. D’entrada, la gamma bàsica comptarà amb la versió Austral Mild Hybrid, que fa servir un motor gasolina de quatre cilindres 1.3 turbo desenvolupat per Mercedes-Benz, associat a un generador o motor d’arrancada i alternador que fa les funcions de semihíbrid o híbrid lleuger. Aquest motor disposa de dos nivells de potència (140 i 160 CV) i la possibilitat d’associar-lo a un canvi manual de sis relacions o a un d'automàtic X-Tronic que inclourà, també, un sistema de frenada regenerativa per carregar les bateries del cotxe. Aquesta versió d’accés homologa uns consums de carburant d’uns 6,2 l/100 km.

Renault Austral
Renault Austral

Fora de les versions d’accés trobem ja les versions E-Tech, que fan servir un motor de tres cilindres gasolina 1.2 turbo amb un motor elèctric de 50 kW (68 CV), per assolir una potència total combinada de 160 CV o de 200 CV. El motor va associat a una caixa de canvis automàtica de set relacions i a unes bateries de liti de només 1,7 kWh de capacitat que es carreguen per un sistema de frenada regenerativa. Segons Renault, aquest Austral E-Tech pot funcionar en mode elèctric fins a un 80% del temps i homologar consums de 4,6 l/100 km i unes emissions de només 105 g/km.

Renault Austral

Encara n'hi ha més, però. Les versions E-Tech també podran rebre un sistema opcional de direcció a les quatre rodes per ajudar a maniobrar o traçar bé els revolts i diversos modes de conducció que opcionalment disposaran d’un paquet anomenat Extended Grip, amb modes específics per circular a la neu o fora de l’asfalt per pistes de sorra, roca i pedres. A tot això cal sumar-hi que els compradors d'un Austral que ho desitgin podran rebre el paquet estètic Esperit Alpine, que inclou llandes de fins a 20 polzades, entapissats d’Alcantara amb fil de contrast blau, pedals d’alumini o finestres enfosquides, entre altres elements diferencials.

El nou Austral es fabrica a la planta de Renault a Palència, a Castella i Lleó, i arribarà al mercat després de l’estiu, a un preu encara per confirmar, però que serà sensiblement superior al del seu predecessor Kadjar.

stats