Audi RS6-E Hybrid Concept: el familiar ecològic definitiu amb més de 1.000 CV
El preparador ABT presenta un prototip radical de l’Audi RS6 que arriba als 1.018 CV de potència gràcies a la seva mecànica híbrida
Una de les coses que més ens van sorprendre quan vam provar l’Audi RS6 va ser la seva relativa facilitat i modèstia a l’hora de conduir i circular. Ara el preparador ABT, especialista a millorar el rendiment dels models d’Ingolstadt, ha presentat una versió radical de l'RS6 amb el flamant Audi RS6-E Hybrid Concept.
ABT ha aprofitat l’experiència de competició heretada de la Fórmula E (on actua com a escuderia oficial associada a Audi) i ha dotat la berlina familiar d’un sistema DRS que carrega les bateries de liti de 13,6 kWh de capacitat ubicades al maleter del cotxe, que alimenten un motor elèctric de 288 CV ubicat al costat de la caixa de canvis 'tiptronic' de vuit relacions i que s’associa al motor gasolina de vuit cilindres en V de 730 CV.
Tot i que el sistema elèctric suma 255 quilos i porta el prototip a un pes total de 2.205 quilos, la potència total combinada d’aquest prototip és de 1.018 CV i un parell màxim descomunal que arriba als 1.291 Nm. El motor elèctric es pot activar mitjançant un botó del volant i entra en acció quan superem el 75% de la demanda d’acceleració mitjançant el pedal i portem engranada la tercera marxa o una de superior.
A banda de les millores mecàniques, ABT ha introduït alguns canvis estètics, com ara alguns retocs aerodinàmics del difusor posterior, de l’aleró o del para-xocs, a banda d’una alçada lliure més baixa gràcies a uns amortidors específics signats per H&R que milloren el coeficient aerodinàmic.
De moment ABT no ha confirmat si vendrà els RS6-E Hybrid Concept als clients que ho demanin, ni quin seria el preu de les modificacions sobre el model de sèrie, que ja costa uns 143.000 euros de preu base.